onsdag 5. februar 2014

Sitteunderlag med nålefiltpynt

Har du hørt om nålefilting? Det var helt nytt for meg. Men sååå enkelt og sååå genialt. Jeg hadde nemlig to sitteunderlag som jeg skulle gi bort i julegave. (Jepp..litt sent ute med innlegget. Men bedre sent enn aldri..hehe..) To veldig kjedelige sitteunderlag. Men med litt nålefiltpynt ble det en helt annen svung over sakene. Svigerinna mi mente de var så fine at de aldri kunne bruke dem..hehe..

Når man skal nålefilte trenger man et isoporunderlag, nålefiltnåler og ull. Underlaget og nålene får du kjøpt på eks.stoff og stil (eller låne fra svigersen). Ren ull var det lite av her i heimen, så jeg løste opp noe garn. Funket veldig greit det også.
 Har du møtt sauen Shaun? :) 
 Et genialt sitteunderlagtips er å sy på voksduk, så slipper du å ha med deg hele skogen hjem igjen.

Fine, ikke sant?

2 kommentarer:

  1. Wow, så fine disse ble! Nålefiltpynt har jeg ikke vært borti, men det fristet veldig når jeg så disse! Sjeldent fine sitteunderlag:)

    SvarSlett
  2. Stilig! Og så lurt. Takk for godt tips.

    SvarSlett