søndag 12. januar 2014

Strikkeshorts

Når det er jul skal man jo pynte kidsa. (Ja, dette innlegget skulle jeg skrevet for en stund siden, men bedre sent enn aldri..hihi..) Jentemammaer har det veldig greit - ta på et skjørt eller en kjole og voila! Guttemammaer er det litt verre med. Jeg var lenge i tvil om hvordan jeg skulle pynte Knerten. Helt til jeg så alle de søte shortsene på diverse blogger. Shortser er og blir guttemammaers skjørt og kjoler.
Problemet var bare at de aller fleste shortsene jeg kom over hadde brukt mønster fra guttestrikkeboka. Denne hadde ikke jeg. Og siden den sto på ønskelista kunne jeg ikke akkurat kjøpe den heller. (Den lå under treet, så nå kan jeg strikke mange gutteplagg. Hurra!) Jeg trikset det derfor til på min egen måte. På maskeantallet tok jeg utgangspunkt i en stoor størrelse (1år) i en strikkebukse. Litt flerc masker her og der, vrangbord med hullrad + seler. Det skal sies at jeg måtte strikke to shortser før jeg fikk det til..hehe..Veldig fornøyd med at jeg klarte det!
For å være sikker på at shortsen holdt seg oppe, samt en fin detalj, strikket jeg et par seler. Seler som er formet som en Y er aller best da de ikke glir ned fra skuldrene. Disse festet jeg med treknapper. 
Jeg er veldig fornøyd med shortsen. Nå når jula er over får den bli et hverdagsplagg slik at Knerten får brukt den før den blir for liten.
Hva er ditt tips til kule gutteplagg? :)

1 kommentar:

  1. Kjempefin shorts, søtt med selene! Imponerende at du har laget denne etter egen oppskrift. Guttestrikkeboka har jeg også utrolig lyst på, håper den kommer til bursdagen min:)