søndag 26. januar 2014

Notatbok med stoffomslag

En notatbok kan brukes til så mangt. Og uansett hva en skal skrive inni, synes jeg det er mye mer inspirerende om denne boka er fin å se på. Hva er vel bedre enn å sy et stofftrekk?? Da kan man kjøpe en "billig" bok - og få denne akkurat slik en selv ønsker.
Stofftrekk til bok er i grunnen ganske enkelt. Man tar to stykker stoff + vliselin - syr sammen (rette mot rette og snur) og bretter inn i boka - som et bokbind. Når man har målt hvordan ting skal være, er det bare å sy "klaffene" i siden. Dermed har stofftrekket en lomme hvor en stapper inn boka. 
 Enkelt og pent spør du meg.
Neste gang tenkte jeg å sy på et strykemerke eller noe annet stæsj. Stoffet er forresten fra Panduro.
Har du sydd noe lurt i det siste?

2 kommentarer:

  1. Så smart, boka blir jo så mye søtere av dette:) Takk for tips! Jeg har ikke sydd så mye lurt den siste tiden, men blir gressenke hele neste uke så da skal jeg bunkre opp på syrommet og første ting ut blir babynest og dynetrekk til en kommende knært i april:)

    SvarSlett
  2. Det var et lurt tips, flott stoff du har brukt:-)

    SvarSlett