søndag 24. november 2013

Strikk med pinde 3

Som så mange andre har jeg havnet på "strikk med pinde 3"-bølgen. Denne jakka klarte jeg ikke å motstå, stakk til og med til butikken for å kjøpe nytt garn. Tenke seg til å snike i UFO-køen. Men hva kan en si: enkel jakke med fint snitt som strikkes på noen kvelder (eller en del kvelder for småbarnsmammaer). Altså helt overkommelig for de fleste. Perfekt!
Her snakker vi rettstrikk fra topp til bunn, ja, bortsett fra et par kast. Men det er jo bare en ekstra snurr på pinnen.
Knappene er fra e-bay-smellen jeg gjorde tidligere i høst. For å si det slik..slike e-bay-smeller kan en like. (Det vil si: plutselig oppdage at en har kjøpt ca 200knapper for 60kr).
Jeg strikket str 6mndr med baby merino fra drops. Den er bittelitt stor til Knerten som er 5mndr, altså perfekt!

6 kommentarer:

  1. Nydelig og enkel jakke. Forresten en fin by du bor i :) Hilsen fjellgeitbundingen.blogg.no

    SvarSlett
  2. Denne var fin!! Var det den du strikket på da vi traff hverandre i Oslo? Når jeg har fullført babyteppet jeg holder på med – det vil si sannsynligvis om et par evigheter til eller så – fikk jeg lyst til å begynne på dette! Har aldri hørt om "strikk med pinde 3"-bølgen, men dette hørtes ut som noe for meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er den jeg strikket i Oslo, ja. :) Du blir nok snart ferdig med teppet. Du er i hvert fall kjempeflink! Da må du definitivt slenge deg på "babystrikk med pinde 3"- bølgen. Evt det andre heftet: "babystrikk med pinde 3,5-4". Den ønsker jeg meg til jul ;)

      Slett
  3. Så dyktig du er å strikke, Åshild! Har selv kommet på denne strikk med pinde 3-bølgen (og forsåvidt også pinde 3,5-4-bølgen..), og lurer veldig på hvilket garn du har benyttet på denne jakken?
    Håper alt står bra til i Bergen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Hilde! Den bølgen er veldig kjekk! Jeg venter på 3,5-4. De var utsolgt i butikken. På denne jakka har jeg brukt baby merino fra drops. Det er et garn jeg har brukt mye. Jakka er fremdeles (nesten) like fin, etter 3mndrs bruk. Da snakker vi flittig bruk. Funke som ei kula! :)

      Slett
    2. Håper du snarest får 3,5-4-heftet også, så utrolig mye fint i det:-)
      Takk for svar om hvilken type garn du har brukt! Har ikke brukt Baby Merino fra Drops, men det er nå innkjøpt til en jakke til gutten som planlegges ferdig til høsten, må bare gjøre ferdig noen andre strikkeprosjekter først...

      Slett