tirsdag 12. november 2013

Grytekluter

I dag har min kjære svigerinne bursdag. Hurra!! Da vi var i Oslo fikk jeg nyss om at hun ikke var helt fornøyd med gryteklutene sine. Noen var for stygge og noen hadde for store "heklehull". Dermed var det bare å sette i gang med å mekke en egen variant. Tynn tråd, liten heklekrok og lille Knerten førte til at jeg hadde ting å gjøre ganske mange kvelder på rad..hehe..
Hun fikk overrakt gaven da de var her i dåpen. Hun mente disse var alt for fine til å brukes. Så da er hun vel tilbake til skrætsj da? hehe..Jeg forvisset meg om at dette var en bruksvare. Jeg kommer nemlig på inspeksjon for å sjekke om de blir brukt - ja, sånn neste gang jeg er over fjellet.
Hvordan ser dine grytekluter ut?

Mønster: Tok utgangspunkt i denne oppskriften fra garnstudio. Men noen forandringer må alltid til :)

2 kommentarer:

  1. Så fine! Spørs om jeg hadde våget å bruke dem, skjønner egentlig godt hva hun mener :) Mine grytekluter er de vi fikk til bryllupet, som mor til Stine har laget. De er favoritter! Føltes veldig feil å bruke dem første gangen siden de er så fine, men da den første tomatsausflekken kom, var det liksom ... 'ok, disse er til for å brukes'. He he! :)

    SvarSlett
  2. Så flotte! Herlige farger. Jeg syns man skal unne seg hverdagsluksus som finservise og de flotteste gryteklutene.

    SvarSlett