tirsdag 3. september 2013

"Nytt" dynetrekk til vogna

Da var det blitt ganske lenge siden sist innlegg. Slik er det når en har en liten krabat som krever mammaen sin 24/7. Nå har vi heldigvis blitt bedre kjent med ham, slik at vi, forhåpentligvis, vet hva han vil ha. Som oftest er det mat, mat, mat og mat.. hehe.. I dag har jeg vært så heldig at han har sovet 2,5t i strekk. Da må en benytte muligheten til å gjøre noe annet - som å handle mat og rydde huset..

Rett før Knerten kom til verden fant jeg et hvitt stoff som jeg hadde brukt til et lite gardin. Det var ikke lenger bruk for gardinet, så da tenkte jeg at jeg skulle bruke det til noe heeelt annet. Stoffet fikk en omgang i vaskemaskinen, deretter var det bare å sette i gang. Hva med et søtt dynetrekk til vogna?
 Jeg liker ikke å sy i trykknapper - tidkrevende - og som jeg ville sagt på stavangersk - potlearbeid! Søte knytebånd er derimot en hit. 
 Øverst er det en snedig og fin pyntekant - opprinnelig var dette løpegangen til gardinet, men det er det ingen som kunne ha gjettet. (Håper jeg..hehe..)
I sommer har jeg ikke hatt brukt for mariusvognteppet, da det har vært for varmt. Da er det kjekt å ha et søtt dynetrekk. Ekstra fint er det at stoffet er gjenbruk. Har du laget noe med gjenbruk i det siste?

5 kommentarer:

  1. KJempesøtt dynetrekk! Gjenbruk er jo genialt:) Du kan kjøpe trykknapper du hamrer fast, så slipper du potlearbeid med sying:)

    SvarSlett
  2. Det var søtt :) Ekstra fint med rynkekanten synes jeg ;) Og trykkknapper med hammer er veldig lett og holdbart :) Men kanskje ikke like søtt som knytebånd..:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk!
    Hammer/tang og trykknapper lå faktisk i postkassa da jeg kom hjem fra Stavanger i går. Dersom jeg får det til, skal jeg nok ikke gå tilbake til syknapper. Digg! :) E-bay altså - fin plass!

    SvarSlett
  4. For en genial idé! Alt hva du får til :) Digger de søte sløyfene!

    SvarSlett
  5. Så utrolig flink du er<3<3
    Har sett på mange av innleggene dine. Du er så kreativ.

    Dynetrekket ble kjempefint, har selv prøvd meg på ett (til ei dukke).

    Kommer ofte innom bloggen din for å se om du har laget noe nytt:) Alltid morsomt å få inspirasjon<3<3

    Lykke til videre med mammarollen og hobbyproskjektene dine.

    SvarSlett