søndag 9. juni 2013

Marius vognteppe

Da var det alt for lenge siden forrige innlegg. Men det er jo en logisk forklaring da, for nå har vi endelig flyttet ut på bygda. Og foreløpig lover det veldig bra! :)
Som høygravid er flytting noe som tar ekstra på, for jeg er ikke en frøken som liker å stå å se på. Men jeg må si at jeg har vært ganske flink (les: til å beordre andre). Kan du flytte den esken dit? Stolen hit? osv. Det er fortsatt en del arbeid som gjenstår, men nå begynner det å ta form. Hvordan det ser ut får du vite etter hvert :) 
Innimellom beordringen og avslapningen på sofaen, har det blitt tid til litt strikking. Så nå har blitt ferdig med, er Marius vognteppet til Knerten (mønsteret er fra Marius strikkeboka). Jeg er ikke den som er flinkest til å strikke mønster, jeg tenkte derfor det kunne være lurt å teste et vognteppe der man skulle sy på bakstykke, slik at det ikke var krise om det ble litt kluss på baksiden. Ikke for å skryte altså, men det gikk overraskende greit på baksiden også. Hurra! Så da vet jeg det til neste gang.
Nå er det, forhåpentligvis, 5,5uker til Knerten får teste vognteppet. Håper han blir fornøyd :)

3 kommentarer:

  1. Så fint teppe du har laget. Du er kjempeflink. :)

    SvarSlett
  2. Så innmari fint det ble!

    Tillykke med nytt hjem, måtte det by dere på mange, mange gode stunder!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for koselige kommentarer, Hulda og Therese! Det setter jeg stor pris på! Foreløpig lover det godt for vårt nye hjem. Vi er veldig fornøyde :)

    SvarSlett