torsdag 20. juni 2013

Jeg har blitt mamma!!

For 6 dager siden fikk jeg mitt livs største opplevelse. Jeg ble mamma!! Lille Knerten meldte sin ankomst 5uker før tiden. Lite visste jeg at kallenavnet hans skulle være så passelig..hehe.. For det er akkurat det han er, en liten knert! Til tross for at han ble født tidlig, har det gått utrolig greit. Litt gulsot og vektkontroll er på sin plass. Men nå har vi fått komme hjem og vi har fått teste ut starten på foreldretilværelsen. Vi går rundt i en liten boble. Men det er vel kanskje ikke så rart når lille mini skal ha mat hver 3.time - hele døgnet. Jeg er utrolig takknemlig, for jeg har blitt mamma til verdens skjønneste og nydeligste gutt. Ja, jeg vet alle mødre sier slikt, men det er helt sant,
jeg lover ;-)

Min mor skulle egentlig strikke hentesett. Men vi så at det ville bli for stort. Rart med oppskrifter som kalles for hentesett også blir de store - til tross for at en gjør alt riktig og i tillegg har strikket prøvelapper. Men det er jo ingenting i veien for at han kan bruke det senere. Så da jeg pakket sykehusbagen (i påvente av at han skulle ankomme i midten av juli) bestemte jeg meg for å bruke en av buksene jeg hadde sydd selv som hentesett.
Men Knerten er og blir en knert - den lille buksen ble derfor et svømmeprosjekt. Uff! Jeg var jo ikke akkurat forberedt på å få en prematur liten gutt. Så den som reiste hjem i en alt for stor body og strømpebukse som var 10cm for lang i beina var han. Kremt...! Tenk å ha en mamma som ikke har orden på hentesettet ;-)
Det eneste plagget jeg hadde som passet perfekt var converse skoene. hehe..Godt at jeg hadde orden på noe da. 

Inntil ammetåka har lagt seg litt og vi får orden på rutiner, regner jeg med at det blir lite tid til hobby og blogging.  Det er tross alt et annet lite vidunder som krever all min oppmerksomhet. Jeg legger absolutt ikke opp, men jeg tar en bitteliten mammapause.

Sees snart igjen :)

5 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye! Selvfølgelig er han verdens skjønneste. Så bra at alt gikk bra selvom han kom før tiden. Hentesette som ikke passet blir etterhvert den fineste historien skal du se. De beste ønsker for den første Knertensommeren :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med den lille gutten!! Godt å høre alt gikk bra selv om han kom for tidlig :) Skjønn bukse du sydde til han også! Kos dere :)

    SvarSlett
  3. ååå Gratulerer så mye!!!! du må kose deg masse med den lille gutten din=)

    Masse klem!

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye! Nyt den spennende tiden:)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med Knerten ♥
    Bloggpause høres helt riktig ut, nå er det bare kosing og mammalykke den neste tiden :)

    Kos dere! ♥

    Klem

    SvarSlett