lørdag 11. mai 2013

Strikkebukse

Da jeg kjøpte inn garn til det mintgrønne babyteppet, kjøpte jeg også inn garn til en heklekant som jeg skulle ha rundt. Men da jeg kom hjem fant jeg ut at det ble litt feil å ha den fargen på garnet, ikke trengte jeg heklekant heller. Men hva skulle jeg da bruke garnet til? Jeg lette litt rundt og gikk til slutt for denne oppskriften hos garnstudio. Enkel og grei strikkebukse.
Da jeg var ferdig med buksa, hadde jeg litt igjen av det blå garnet og litt igjen av garnet jeg brukte til teppet. Da var løsningen en "djevellue" (uff, liker virkelig ikke det navnet..!) Synes den ble knalltøff! Oppskriften på lua er hentet fra boka "myk start". Her er det altså en kar som skal matche lue, bukse og teppe.  
Også gir jeg meg selv en klapp på skulderen fordi jeg var så flink til å bruke opp alle restene;-)
Er du flink til å bruke opp rester?

Ellers er det pakking som står på programmet. Hvem kunne trodd at en kunne klare å putte så mange greier inn i en leilighet? Vi er jo omringet av kasser og pø allerede. Kan jo nesten bygge oss hvert vårt fort og leke..hihi.. Nå er det to uker til vi flytter.. Iiik!

3 kommentarer:

  1. Søte plagg i skikkelig babyguttefarger :) Helt enig med deg, det navnet kunne vært spart. Lykke til med flyttingen og fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Kjempefint sett :) Det er så koselig med så små plagg :) Hvor fant du oppskriften på djevelluen? Jeg har sett mange, men ingen så fin som den du har laget :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ellen! :) Oppskriften på luen er hentet fra boka "myk start". Der har de mange fine oppskrifter :)

      Slett