mandag 6. mai 2013

Makroner

I helga var jeg hjemme hos mor og far. Delvis sykemelding + 1.mai utgjorde en god langhelg. Når dette i tillegg kombineres med konfirmasjon, var det en yppelig anledning til å dra til Stavanger.

Jeg fikk også gleden av å nyte et par solstråler. Digg!!!
Til sommeren skal broderen gifte seg. Mor og jeg har diskutert og fundert litt på kakebordet. Fruktfat med makroner er jo ypperlig, delikat og smakfullt. Jeg har aldri smakt eller laget dem, men jeg synes de ser utrolig lekre ut. Så hvorfor ikke kjøre en testrunde når jeg først var sammen med mor?
Jeg surfet litt rundt på nettet etter ulike oppskrifter, men valgte til slutt å gå for passion4bakings oppskrift. I følge kommentarene og ulike erfaringer fra andre, så skal makroner være veldig vanskelig å få til på første forsøk, da det ofte ender opp med vulkaner/krater. Men jeg fulgte en del tips fra kommentarfeltet og det funka som ei kula! Jysla gode ble de også :)

Selv med iphone (glemte speilrefleksen hjemme) og dårlig lys ser makronene lekre ut. Tror dette kan bli perfekt på et kakebord :)

1 kommentar:

  1. Dette likar eg. :) I dobbel forstand! Blir superstas å ha desse på kakebordet!

    SvarSlett