torsdag 2. mai 2013

Babyteppe

Skal man ha baby, må man ha ulike tepper. Siden det ikke er alt for lenge igjen, var det på tide å sette i gang. Første pledd ut er et "mor signe teppe". Jeg har skrevet mer om dette her. Synes det er fint å ha noe som er litt fargenøytralt. Det er ikke sikkert at jeg gidder å strikke maange nye tepper neste gang..hvis jeg er så heldig at det blir flere. Og da kan det jo være det blir ei prinsesse. De andre klærne er ganske "guttete", mens teppene får være nøytrale.
Lurte også på om jeg skulle hekle en kant rundt, men foreløpig har det blitt uten.. Hva synes du? Hvit heklekant eller ingenting?
Jeg klarer ikke helt å få frem den ordentlige fargen på teppet. Men den er en dus mintgrønn.
Garn: Baby merino fra drops.
Pinner: nr8
Mønster: ca Mor signe, selv om jeg ikke har brukt deres mønster.
Hvor mange babytepper bør man egentlig ha?

2 kommentarer:

  1. Fint teppe du har strikket! Mintfargen er fin:) Har et ønske om å få et lignende ett på pinnene selv. Med eller uten heklekant er litt smak og behag, for min del liker jeg det enkle. Men det blå teppet var også knallfint!

    SvarSlett
  2. Et nydelig teppe. Den lille babyen er heldig som har en kreativ mamma. :-)

    SvarSlett