lørdag 18. mai 2013

Babyteppe II

For over to år siden, var det ei jeg kjenner som satt og strikket på dette teppet. "Sååå nydelig", tenkte jeg, og skaffet meg oppskriften på en lapp. Deretter var det en ivrig frøken som startet på prosjektet. "Er jo alltids noen som får unger som kan få det".
Teppet er ikke vanskelig, men det tar ganske lang tid å lage det. Faktisk så lang tid at jeg gikk grundig lei, særlig med tanke på at jeg ikke hadde noen mottaker. Jeg hadde jo akkurat blitt kjæreste med mr A, så meg selv var helt utenkelig, og ingen av venninnene mine var preggy. Dermed kjøpte jeg inn nok garn og pakket det langt inn i skapet.
 Nå når jeg selv skal bli mamma, var det på tide at jeg hentet frem prosjektet igjen. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bruke dette teppet selv. Men nå når det endelig er ferdig (ja, skal bare feste tråder først...), så er jeg veldig glad for at jeg fikk beholde det til min egen lille krabat.
Hvor originaloppskriften kommer fra eller hva den heter, aner jeg ikke. Men fint ble det! :-)

Jeg må jo bare innrømme at jeg egentlig ikke sitter inne og blogger. Det kalles forhåndspublisering av innlegg.. Ute er det nydelig vær, 26grader og strålende sol! Plutselig var det sommer..Hurra!! Så akkurat nå sitter jeg ute og nyter den egensnekra terrassen for, kanskje, siste gang med en god bok og en is i hånda. Satser på at Knerten ikke døser helt av i varmen :)

3 kommentarer:

  1. Så vakkert teppe til å tulle inn Knerten i. Og så fiin historie bak teppet, stas at det ble til deg selv syns jeg :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Det var nok grunnen til at du ble lei av teppet sist; din egen lille skatt skal få teppet. Hjemmestrikkede, unike tepper er noe av det fineste babyen kan få. Jeg tipper at du får noen stunder i solen i sommer når babyen sover. Litt egentid og noen fregner på nesa. Det gir energi i en trøtt kropp. :-)

    SvarSlett