torsdag 7. mars 2013

Strikkebukse for en Myk start

For en liten stund siden snakket jeg om et mulig katastrofeprosjekt jeg holdt på med. Jeg gikk nemlig på blemma med å ikke kjøre samme garn som det sto i oppskriften. Jeg valgte et tynt garn jeg hadde i garnlageret mitt og trodde det skulle passe (da pinnestr var den samme). Gadd jeg strikke prøvelapp?? - nix!
Problemet er at garnet jeg egentlig skulle brukt ikke er tynt, men veldig tynt. Dermed ble hele buksa feil. Jeg kunne løst problemet med å strikke den litt lenger (siden den blir en størrelse større i bredden), men det fant jeg dessverre ikke ut før etterpå. Jeg er ikke akkurat dreven i babystørrelser og hvor bredt/langt ting bør være..
Så det store spørsmålet er vel egentlig: vil buksa noen gang passe til Knerten? Denne er 0-3mndr. Det er jo deilig med en vid og god bukse..eller??
Synes den ble tøff jeg, selv om den muligens er litt i bredeste laget. Så forhåpentligvis er den ikke så katastrofal som først antatt..?
Note to self: Strikk prøvelapp og kjøp riktig garn. (Les: gjør garantert samme tabben ved en senere anledning..hihi..)
Mønster: bukse fra boka "Myk start".

Er det forresten noen som vet om en god oppskrift på et fint hentesett til gutt?

3 kommentarer:

  1. Syns buksa ser helt fin ut! :o)
    Ikke ofte jeg heller strikker prøvelapp, men det lønner seg nok innimellom....
    Sjekk på Pickles om de har fine hentesett til gutt....
    Kommer ikke på noen andre i farta.

    SvarSlett
  2. He-he, leste innlegget og tenkte"Neida, den ser ikke katastrofal ut i det hele tatt" og "Hentesett, ja, hun burde sjekke ut nettsidene til Pickles!" Så går jeg inn for å kommentere, og Vips! der har fine Blåbærlina vært og sagt akkurat det samme.... Så vi er i hvertfall enige, da :-)
    Lykke til :-)

    SvarSlett
  3. Hei.
    Kjempefin bukse. Finnes det ei oppskrift på denne på nettet? Eller må man bestille den? Hvis du har funnet den på nettet, kan jeg få adressen til den da?