tirsdag 19. februar 2013

Strikkedress til ei lita prinsesse

Hurra, vi har fått ei ny niese! Og da har tante ingenting i mot å finne frem strikkepinnene. Det er en stund siden jeg begynte på dressen, men nå er den endelig ferdig, et par uker på overtid. Dressen er 6-9måneder, så den er ikke akkurat passelig med en gang.. Til høsten derimot, da burde den passe perfekt! :) Etter hva jeg har hørt, så får en mye babystuff fra venner og familie. Som oftest er dette i en liten/passelig størrelse akkurat da. Så da tenkte jeg det var greit at den lille frøkna fikk noe hun kunne vokse inn i også :)

Mønsteret er fra garnstudio - med et par små forandringer. Jeg ville heller ha ribb på armer og ben, fremfor perlestrikk. Oppskriften har mønsterstrikk, dette hadde jeg ikke tålmodighet til. Særlig ikke når en skal strikke vrangt og babystrikk, når tråden skal surres slik at små barnehender ikke kan hekte seg opp i tråden, og nevnte jeg at jeg ikke orket å strikke mønster med vrangstrikk? hehe..Men hva har man striper til? Det gir mønster (uten kløneri og frustrasjon) og spriter opp dressen slik at den ikke blir kjedelig.
Ser du hva jeg har brukt til å "henge" opp babydressen? Jepp - det er strikkepinner. Farfar laget dem for mangfoldige år siden. Me like! Nå er jeg halvveis i gang med et nytt strikke(katastrofe)prosjekt. Men det får jeg ta i et annet innlegg - det kan jo være det går bra:)

3 kommentarer:

  1. Så flink du er. En søt dress. :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin!! Sånne dresser er jo superpraktiske!! =)=)