onsdag 30. januar 2013

Hurra for meg og store nyheter

I dag har jeg bursdag og ble 29år for aller første gang. Så får jeg se hvor lenge det varer..hihi..For bursdag er faktisk ganske så kjekt!
Siden jeg jobber på barneskolen var jeg klar over at elevene mine visste at jeg hadde bursdag i januar. (For det er ikke sjelden bursdag blir tatt opp som tema, og det er alltid stor stas for den det gjelder.) Men jeg ante ikke at de var klar over hvilken dato. 

Så da jeg kom til timen i dag, var jeg ikke forberedt på det som skulle skje: Elevene hadde slått av lyset og gjemt seg under pultene. De hoppet frem og begynte å synge bursdagssangen. Etterpå var det tid for den tradisjonsrike "rakettskytingen". (Dvs. En klapper seg på knærne og hopper opp, mens de teller oppover. En får x antall raketter etter hvor gammel en blir.) Så dette var jo nesten som en gymtime. Enda godt jeg ikke ble 60(!) hihi.. Etterpå fikk jeg bursdagsgaver og 20nydelige kort. Kort som roser en opp i skyene for hvor god lærer en er, verdens beste lærer, den fineste, mest talentfulle, snilleste osv. Kidsa på småskolen vet akkurat hva de skal gjøre for å gi læreren en skikkelig boost på selvtilliten! Digger det!!

Ja, det er ikke bare kidsa som har gjort dagen fin og spesiell. En må ikke glemme mannen, familien og venner. Og som venninnene mine skrev i bursdagskortet: Dette er siste bursdag som tjuis OG uten rakkerunger! Jepp! Jeg skal bli mamma!! :) For noen uker siden var vi på tidlig UL for å se på det lille nurket. Lillegull vinket til og med til mamma og pappa!
Det forklarer vel kanskje litt hvorfor det har vært litt labert på bloggefronten de siste månedene? Er fremdeles ikke helt i slaget, så det er ikke alltid jeg orker å gjøre de store krumspringene på hobbyfronten. Men jeg har en del planer. Vi må bare finne ut hvilket kjønn det er før jeg begynner å gjøre de store krumspringene :) Men jeg har god tid. Lillegull har ikke planer om å komme ut før til sommeren.
Så, HURRA for meg og mini!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med dagen og magen! ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er kjekt med bursdag, men enda kjekkere med det lille vidunderet! :)

      Slett
  2. Gratulerer!! Med dagen i går! Og skatten i magen, til både du og Andreas. Det er så stas. Blir flere små i familien dette året skjønner e. Gøy! Hilsen kona til fetteren til Andreas, Stine :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med både dagen din og den lille i magen din!
    Ha en fin dag videre. Klem, PiPa

    SvarSlett
  4. GRATULERER så mye med dagen som har hvert og det lille barnet i magen:)

    Håper du hadde en kjempefin dag<3<3<3

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselige kommentarer! Det setter jeg stor pris på:) Vi gleder oss veldig! Når ting får roet seg litt, blir det nok litt mer blogging, babystrikk/søm også:)

    SvarSlett