lørdag 10. november 2012

Ny nøkkelknagg

Vi har lenge tenkt at vi bør skaffe oss en ny nøkkelknagg. Den gamle var alt for liten for alle nøkkelknippene våre. Hvem skulle trodd at to personer kunne ha så mange nøkler? Vi var nettopp på besøk hos et vennepar. På veggen lyste nøkkelknaggen mot oss - tamtaa! Slik skal vi ha! Det viste seg at de hadde kjøpt den på kremmerhuset. Men hvorfor i all verden skulle jeg kjøpe dette på kremmerhuset når jeg kunne lage det selv?
Jeg tok en av mine "gamle", men lite pene bilder med gullramme. Kuttet ut bildet og tok vare på rammen som fikk en omgang med krakeleringslakk og akrylmaling. Deretter fant jeg frem en av de mange tapetprøvene jeg har på lager. Mannen kjøpte kroker og kuttet til en plate vi kunne ha på baksiden.
 Det ble ganske tøft, ikke sant? Vi har jammen mange nøkler. Her er det i hvert fall 4knipper som mangler...hehe..
For lenge siden kom min kjære mann hjem med en gammel, slitt trekasse som han hadde funnet utenfor jobb. Denne er plassert i gangen til pynt. Og fruen er meget fornøyd!:)
Her går det i foreldresamtaler og julegaver. Og siden mesteparten av produksjonen er julegaver, er det ikke så mye jeg kan vise her - foreløpig. Så får vi se om det kommer andre kreative innlegg underveis:) Nå er det i hvert fall helg. Jippi!:)

1 kommentar: