lørdag 6. oktober 2012

Min tekniske mann

"Nå er det ikke bare du som kan si at du driver med håndarbeid..hehe...", kommer det fra mannen. Her en dag kom han stolt hjem og viste frem et skilt. Ikke et skilt med maling og sånn, men et ordentlig skilt - skåret ut i tre.
Da vi ble kjærester hadde han akkurat startet med å mekke på en fresemaskin - helt fra skrætsj. Først brukte han mangfoldige timer på å tegne maskinen på data, deretter var det å mekke til styringskort, kretskort og alle slags tekniske ting som jeg ikke aner hva er, borre hull - og her er det nøye helt ned til mm, så var det å skru den sammen, trekke ledninger ol. Det har vært en kjempelang prosess! Skiltet han kom hjem med var altså det første han har laget med maskinen - nesten to år etter at han startet.
Nå kan han tegne, skrive noe inn på datamaskinen eller legge inn et bilde og maskinen freser det ut. Genialt! Så nå er det bare til å legge hodene i bløt, kanskje kommer vi på en genial idé vi kan gjøre sammen:) Jeg er kjempestolt av mannen min!
Det er helg og høstferie - rett og slett Glimrende;-)

5 kommentarer:

  1. kjempestilig!! Jeg blir også utrolig imponert over sånne tekniske ting. Dette var jo bare fantastisk. hvoedan ser selve fresen ut da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? :) Selve fresen er gigantisk - i hvert fall sånn litt.. 1,5x1,5m eller noe. Så akkurat nå står den på jobben hans, vi har ikke plass i leiligeten..hehe..Men hvor stor den er egentlig aner jeg ikke, for jeg har faktisk ikke sett den selv enda.. God ferie til deg, Trude!!:)

      Slett
  2. WOW - så lekkert!

    Herlig med en handy man :)

    Nyt ny uke..

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  3. wow, så kult!! Kan man legge inn bestilling etter at dere har lagt hodene i bløt?? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kaths: D kan du absolutt! Men hvis ikkje håvene våre bler blaude nok, kan du godt komme m egne tips;o)

      Slett