søndag 14. oktober 2012

Fruktsalat og julegavetips

Da er høstferien snaaart over...Det har vært så innmari deilig med ferie!! Kan jeg få en uke til?? ;-) ..hehe..Jeg får vente ca10 uker på juleferien. Folkens, jula nærmer seg med stormskritt! Så hvis du har tenkt å få orden på alle de hjemmelaga julegavene bør du nesten sette i gang.
Jeg er godt i gang, og siden mine nieser ikke leser blogger tenkte jeg at jeg kunne dele dette med dere. Mine små nieser er veldig opptatt av alt som skjer på kjøkkenet. De vil opp på benken for å se og aller helst røre litt i gryta eller bollen. Derfor tenkte jeg at de kunne få et lite tilskudd til sitt eget kjøkken. Nemlig hekla frukt og grønnsaker + litt andre godsaker.

Det tar tid, med det har vært ganske artig å hekle. Og selv om jeg har kommet langt allerede, er det flere ting som gjenstår. De må jo tross alt få like mange hver:) Oppskriftene har jeg funnet her. (Klarte ikke å lime inn direkte link, men søk på hekling + leker&dyr, så finner du det).
Synes de ble ganske så tøffe! Så nå håper jeg bare mødrene klarer å holde tett om hva kidsa får i julegave..hehe..

Her i Bergen skinner sola for ørtende dag på rad. Selv om jeg ikke har fått nytt det fine været, har det hjulpet på humøret og se at sola skinner. Først lå jeg pottetett og stemmeløs, deretter var det maling av kjøkkenet. I 3år har jeg nemlig irritert meg grønn over malekunnskapene til de forrige eierne. "Vi har litt malingsrester, vi klatter litt her og der, så blir det sikkert fint". Yeah right! Nå har vi gjort noe med saken, og kan endelig si at hele kjøkkenet er nyoppusset. Siden det fremdeles er fint vær, og vi er ferdige med alt som skal gjøres, er det jammen på tide å komme seg ut i finværet.
God søndag til deg!

1 kommentar:

  1. WOW - sååå fine :)

    Og grattis med "nytt" kjøkken :)

    God torsdag og snart helg..

    Klem fra Tove

    SvarSlett