torsdag 18. oktober 2012

DIY håndskrubb

For en liten stund siden havnet jeg inn på denne siden her. For en genial idé! Håndskrubb har jeg ikke, og alle ingrediensene har jeg i skapet så hvorfor ikke prøve?
Jeg brukte Naturelle håndsåpe - bare fordi jeg synes den gir litt ekstra fuktighet, også dufter den så deilig. Sukker hadde jeg selvfølgelig i skapet. Jeg tok det litt på slumpen. Litt av den ene og litt av den andre til jeg hadde passelig konsistens. (ca 3/4 med sukker).
Jeg tok det oppi to ulike glass som jeg kjøpte på Søstrene Grene for et par år siden. Ett til kjøkkenet og ett til badet. Også dymoskrift selvfølgelig.
Etter at det hadde stått en lite stund, ble det et lite "såpelokk". Da viste det seg at jeg muligens har hatt for lite sukker oppi. Jeg fylte bare på litt ekstra og rørte rundt. Etterpå har det vært helt fint. Håndskrubben har bare vært helt fantastisk! Ta litt i hånden, skrubb litt og skyld av med varmt vann. Perfekt for skitne hender, hender full av maling, hender som trenger litt stell, eller bare fordi du har lyst..Aaah..deilig!!
En ypperlig venninnegave sammen med en håndkrem pakket pent inn i cellofan.
Prøv da vel:)

4 kommentarer:

  1. Juhuuu! Det var en god idé! Stjeler sikkert den til idéen til julegaver ja :D

    SvarSlett
  2. Det var en kjekk ide til en liten oppmuntring ol:)
    I foreningen vår pleier vi alle å ha med en liten pakke hver i desember. For å dele ut pakkene pleier en snur seg og spør: skal den ha den..Selv har jeg pleid å ha hatt med litt handmade gaver.
    Så tenkte jeg når jeg så dette at dette var jo en suveren liten gave å ha i pakken...:) Takk for fint og billig og kreativt tips:)Stjeler denne ideen og rekner med det går fint:)

    SvarSlett
  3. Har jo selv knabbet ideen, så bare "stjel" i vei. Det er bare kjekt:)

    SvarSlett
  4. Hei, hei! Gratulerer så mye, du vant 3.premien i min Give Away! Send navn og adresse til: villaklaraberg@gmail.com så sender jeg premien din så snart som mulig. Ønsker deg en god helg! Klem fra Jorunn

    SvarSlett