fredag 14. september 2012

Trekk til handlekurven

Da var jeg her igjen. Hektisk hverdag og turer i helgene har ført til alt for lite blogging. Men nå er jeg tilbake.
På jobb springer nesten alle lærerne rundt med handlekurver over armen. Veldig praktisk når en skal frakte med seg lærebøker, rettebunker eller annet snæx til og fra timene. I år må jeg ut for å komme til paviljongen hvor jeg har klasserom. Og når man bor i Bergen fører dette raskt til våte bøker. Særlig etter slike styrtbyger som har vært de siste dagene. Og hver gang tenker jeg: søren, hvorfor kan jeg aldri huske pose! Men så dukket det opp en lysende idé! Voksduk tåler vann. Hva med å sy et trekk som jeg kan slenge over når jeg skal gå ut??

Jeg klipte ut en rektangel. Husk å klippe ut en rute i hvert hjørne, slik at du kan få rundt strikken. Så er det bare å sy løpegang og trekke igjennom strikken. Voila! Et trekk til handlekurven.
Dette er en idé jeg synes jeg kan klappe meg selv på skulderen over. Letter i hvertfall min egen hverdag..hehe..
Nå har jeg tatt frem symaskinen, så nå er det kaos i stua. Et herlig kaos! Og morgendagens plan: kose seg foran symaskinen og produsere. Guri, det er herlig med helg! :) 
Håper du får en deilig og avslappende helg!

2 kommentarer:

  1. Dette var jo smart! Blir nok flere av lærerne som får lyst på et slikt. :)

    SvarSlett
  2. Åshild, du er genial :)
    Jeg får helt syabstinenser her jeg sitter, mange mil vekk fra maskin og stoff ;)
    Kos deg i morgen! God helg!

    SvarSlett