søndag 23. september 2012

Multipose

For en liten stund siden bestemte jeg meg for å bake boller til mine kjære kollegaer. Dette er noe verken jeg eller kollegaene mine har angret på. (Dersom en ser på bildet over, kan en kanskje tenke at dette var et katastrofeprosjekt, men de ble jysla gode altså!) En gjeng med nydelige boller ble plassert i en stk multipose.
Bakeren selv hadde inspeksjon da de første bollene ble inntatt. Men da jeg kom inn igjen, hadde det vært stor diskusjon rundt både boller og brødposene (eller multiposer som jeg kaller dem for). Det hadde i hvertfall ikke vært vanskelig å finne ut hvem som hadde bakt, for slike romantiske poser luktet Frieblonder lang vei..hehe..Det endte med at jeg fikk med meg en god bestilling på nye poser. Me like!:)
Posene kan brukes til det meste. Jeg bruker min til brødpose, mor bruker sin på badet på hytta - dermed kan rens, fukt og alt det der stå fremme uten at det blir rot.
Jeg er uheldigvis gått tom for det stripete stoffet - og det selges ikke lenger i butikkene, men det er da mange andre stoffer som passer til slikt. Dersom du ønsker en multipose til f.eks. julegave, venninnegave, bursdagsgave er det bare å gi en lyd, helst før 1.des.

Jeg må også få fortelle en liten historie fra jobb: Det er innmari vanskelig å lære 21stk å strikke med en voksen. Så da fant vi ut at vi like greit inviterer til strikkekveld. Alle tok med seg hver sin person som kunne lære dem å strikke. Det var oldemødre, bestemødre, tanter, mammaer og pappaer(!) Såå koselig! Vi skal selvfølgelig fortsette med strikkingen på skolen, men det er litt lettere, når de fleste forstår litt av det de skal gjøre. På fredag satt det både gutter og jenter med strikketøyet i fanget i friminuttet..*smelt* Slikt varmer et strikkehjerte

2 kommentarer:

  1. For en fantastisk historie! Og så kult at du fikk i stand en sånn kveld! Jeg bruker min multipose til toalettsaker på badet – men nå fristet det mer å bruke den til bollepose! Kan den vaskes? Håndvask?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var ganske artig med strikkekveld:)
      Brødpose, bollepose - her er det bare fantasien som setter en stopper.
      I følge pakningen skal printen kunne vaskes på 40grader. Vatten som er inni kan også vaskes, men jeg tror ikke jeg ville tatt den i maskinen. Så sats på håndvask du, så går det nok bra!:)

      Slett