mandag 17. september 2012

Dorullkort

I blogglandia er det mange gode ideer. Og nå for tiden er det dorullkort som er den store hit'en. Jeg er  ingen scrapper. Det blir som regel et heftig kløneri, så jeg velger å kjøpe kort. Men da svigerinna mi ble ett år eldre, fant jeg ut at jeg skulle teste dette dorullkortet. Dette gikk som smurt - til og med for meg. Siden jeg i utgangspunktet ikke hadde noen store forhåpninger da jeg startet, har jeg ikke laget før/underveis bilder.
Jeg tok et stk dorull + en side fra en gammel fransk loppemarkedbok. Denne limte jeg rundt dorullen, før jeg sved litt med en fyrstikk rundt alle kantene. Finishen ble en blonde og litt dymoskrift. Voila! :)
 Inni brukte jeg en side til fra den franske boka. Her skrev vi en bursdagshilsen og stappet inni "konvolutten". Kortet ble godt tatt i mot. Siden det ikke står noe navn, kan kortet/konvolutten brukes videre. Altså gjenbruk på den ene og den andre måten;o)
Så dersom du skal i bursdag eller ønsker å glede noen med et kort i nærmeste fremtid, er det bare å finne frem en dorull :)

1 kommentar:

  1. Det er visst ingen grenser for kreative ideer! Dette var jo også kjempestilig :-)

    SvarSlett