mandag 21. mai 2012

Laminerte lysestaker

For en stund siden lagde jeg noen lysestaker/lysholdere eller hva man nå skal kalle det. Det kommer ikke så godt frem på bildene, men dere skjønner tegninga..
Fremgangsmåten er meget enkel. Finn frem et lamineringsark (som er kjørt igjennom lamineringsmaskinen), klipp det til passelig størrelse. Jeg har brukt 2x A5. Deretter finner du frem hullemaskin, en hamphyssing, (til å feste dem sammen) ønsket serviettmotiv x2 (en til fremsiden og en til baksiden) og decoupage. Tilslutt trer du det over et eks: tomatpuréglass Voila!
Her en dag hadde jeg besøk av ei venninne. Hun hadde lenge sittet og studert lysestakene i vinduet. Tilslutt måtte hun bare bort for å se på dem. Og da ble hun overrasket gitt, for det var visst ikke slike lysestaker i glass som foreldrene hadde, slike som kostet et par tusen kroner..hehe..
Skal du ha barnedåp eller konfirmasjon (kanskje litt sent ute med det siste tipset..) så kan en jo eks: kopiere konfirmanten på et overheadark (ja, et bilde da selvfølgelig..hehe..) Husk at den må ha lys bakgrunn for at det skal bli pent. Klipp til, knytt på hamphyssing, også har en plutselig en meget personlig pynt til den store dagen.
Da jeg viste dem på jobb, ble det god fart i lamineringsmaskinen. Det var visst mange som ville ha lekre lysestaker..hihi..
Her skinner sola og livet er herlig. Rart hvor blide alle er bare sola titter frem. Og siden det er sol er det viktig å jobbe med brunfargen. Jeg prøver å unngå ukledelige skiller til den store dagen. Tror jammen jeg må sy meg et par tubetopper ;)

2 kommentarer:

  1. For en super ide!!

    Dette var bare helt nydelig.. Skal prøve med lysslynd for barnerommene..

    Takk for tips :)

    Klemmer til deg fra Tove

    SvarSlett
  2. For en knall ide! Kjempe fine ble de. Takk for at du deler :)

    SvarSlett