onsdag 18. april 2012

Smashings grytekluter DIY

Husker du at jeg hadde et prosjekt med å hekle et bestemorteppe til meg selv? Vel..saken er den..jeg gadd ikke mer..Jeg hadde nemlig valgt alt for tynt garn og måtte derfor bruke liten heklenål = alt for mange lapper. Men det er da nok til et babyteppe da. Sånn ca når jeg gidder å feste trådene og hekle dem sammen..hehe..
Jeg hadde i hvert fall en del bomullsgarn til overs. Og nå har jeg strikket vårlige grytekluter i lange baner. På den ene enden har jeg heklet en fin avslutning. Syns de ble fine jeg! :)
Mønster: 
Legg opp 104masker med bomullsgarn på rundpinne 3,5. Dermed får du en dobbel gryteklut uten alt for mange tråder du må feste. Strikk til den er passelig lang. Fest alle tråder.
Deretter tar du fastmasker rundt hele den øverste raden (og hele den nederste) Jeg heklet så for-og bakstykket sammen slik: Hekle fastmasker i en fm fra fremre del og en fra bakre del. = *Fm, fm, 3 lm* Fortsett fra **.
I går fikk vi vår første bryllupsgave, en tørketrommel. Glede! Det blir fantastisk å slippe haugen med klær på tørkestativet. Hurra! Tusen takk!! :)

1 kommentar:

  1. Hei på deg!!
    Superfine grytekluter:-)))) Fine farger og lett å få til!
    Gratulerer med tørketrommel, heldige deg!! Når vi en gang i tiden får pusset opp vaskerommet, skal jeg også mase meg til en:-)))
    Fin helg til deg!!
    Klem

    SvarSlett