fredag 20. april 2012

Redesign på høyt nivå

I dag var det pangstart på årets vårdagsuke på jobb - juhuu! For dem som ikke vet det: Vårdagsuka er en prosjektuke for hele skolen, der vi jobber med et spesielt tema. I fjor var det sirkus, i år er det kunst. Hvert trinn har fått et tema og en farge de skal jobbe med. Mitt trinn har redesign og gult.

Husker du de gamle, skranglete trestolene som du sannsynligvis brukte på skolen? Vel, på min skole var de skranglete for 20år siden, og på jobb er de i bruk enda. Det vil si.. ikke så mye lenger. Skolen skal nemlig, dersom alt går etter planen, rives til høsten. (Og stolene skal kastes) Med dette i bakhodet - hva er vel bedre å bruke enn akkurat disse stolene når vi lærer 8åringene om redesign i vårdagsuka? Hver elev skal faktisk redesigne sin egen stol - det blir 63 stoler på 5dager :)

Mine kollegaer var litt skeptiske hvor fint dette kom til å bli, men jeg fikk tillatelse til å slippe elevene løs. Men da de så resultatet ble de meget overrasket. "Vi kan jo kje kaste de, de var jo knalltøffe". Og jeg er helt enig! Bildene viser et lite utvalg.

Vi har brukt gul gulvmaling på setet. (Det skal males to strøk.) Deretter har elevene valgt serviett som vi har tatt på ryggen ved hjelp av decoupage. I neste uke skal jeg vise dere noe av det andre vi jobber med denne uka. Jeg kan gi et tips: trinnet har gått til innsamling av en haug med syltetøyglass, hermetikkbokser, melkekartonger og kaffeposer. Så nå håper vi de får et skikkelig redesignkick!:)

For to dager siden klarte denne frøkna å slenge på seg en heftig ryggplage..(Jeg vagger seriøst som ei gås! hehe..) snakk om timimg! Men som "the big boss" for hele vårdagsprosjektet og den eneste som kunne opplegget med stolene, måtte jeg nesten på jobb. (Tenk å sende en vikar til å gjøre den jobben..hehe..) Satser på behandlingen jeg fikk etter jobb, smertestillende og en helg på sofaen gjør susen. God helg til deg!

6 kommentarer:

  1. Skikkelig bra jobba!Tenke nok barna og er fornøyd og kanskje positivt overrasket.

    SvarSlett
  2. Så stilige stoler;) Når det gjelder ryggen - god bedring!

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig kommentar;)
    Dette skulle vi virkelig gjort på min skole også, det ble direkte lekkert!!..og så trivelig å ha sin egne pyntet stol;)
    Ha ei nydelig helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. For et bra prosjekt du har satt igang!
    Dette blir kjempe fint :O)

    God bedring med ryggen,
    og god helg!
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselige kommentarer! Det setter jeg veldig stor pris på. Både jeg og ungene er kjempefornøyde :) Gleder meg til neste uke.
    klem

    SvarSlett
  6. Du og du så fine stolene ble!!! Imponert!! På skolen jeg jobber, ble alle gamle stoler og pulter kastet for noen år siden, uten at noen sa fra.....Dumt, for jeg kunne tenkt meg et par stoler...
    Er lærer på 2.trinn, jeg. Synes prosjektet ditt var knallbra:-))))
    Fortsatt god helg!!
    Og god bedring:-)
    Klem

    SvarSlett