mandag 9. april 2012

Påskeprosjekt

God påske! Det har blitt en stund siden forrige innlegg. Travle dager på jobb og hjemme + påskeferiemodus gir et lite bloggfravær. Men nå er jeg tilbake til sivilisasjonen etter en deilig ferie i Siddisland og på hytta i Sirdalen.

Hyttetur med familie er deilig! Vi har kost oss på skitur - bålkos og grilling er obligatorisk. Utenom det har det vært høy faktor av strikking, prating og mye god mat. Aaaahh.. Jeg tror jeg er litt for glad i ferie ;o)
I tradisjon tro har jeg laget påskeegg i år også. Dvs. jeg har pimpet påskeegg fra Nille (fjorårets egg finner du her). Ja, for en kan vel kalle det tradisjon når en gjør det to år på rad? ;o) Jeg har laget mange egg, men jeg var så lur at jeg gav dem bort før jeg fikk tatt bilde av dem. Dette påskeegget fikk mine foreldre da vi kom til hytta.

Tenkte jeg skulle vise dere årets påskestrikkeprosjekt (har hatt et par til, men det er ikke ferdig enda). Ble den ikke fin vel?
Kjolen er en slags tunikakjole (funnet her). Jeg byttet ut et par av fargene, da jeg syntes det ble litt for liten kontrast. I tillegg har jeg mikset til et bånd i livet, slik at kjolen kan brukes lenger, siden den, forhåpentligvis, er litt stor enda.

Den er strikket i baby alpacca silk - helt fantastisk deilig og mykt garn! Håper bare mottakeren blir fornøyd :)

Dagens prosjekt: nyte den siste fridagen med en haug med klesvask..hehe...
Håper du har hatt en nydelig påskeferie!

1 kommentar:

  1. Utrolig fin! Drops har mye fint, men det er ikke alltid det kommer så godt frem på bildene de tar. Kjempe stilig!!

    SvarSlett