lørdag 10. mars 2012

Søt kjole til en liten prinsesse

Nå er det blitt en stund siden forrige innlegg. Har mye å henge fingrene i både på jobb og på fritiden. Husker du at jeg skrev om vårdagen på jobb i fjor? Jeg er "the big boss" i år også. Og nå er det snart tid for årets vårdag. Temaet er Kunst. Hvert trinn har fått tildelt et eget tema. Mitt trinn skal ha redesign. Vi har en del ideer, men det kan jo være du har et par gode ideer på lager? Så dersom du vet om noe kjekt vi kan redesigne med 8-9åringer, så blir jeg veldig glad for tips! :) 

Ellers har jeg produsert en ny, søt barnekjole.
Jeg startet med et mønster fra Stoff og sil. I utgangspunktet skulle kjolen vært i en del, men jeg hadde ikke lyst å bruke dongeri på hele kjolen. Da jeg tittet inn i skapet ropte det søte rosa stoffet på meg. Det ble derfor brukt til overdel og fôr (noe som heller ikke var innlagt i mønsteret). Nå mangler den bare et par knapper.
Synes den ble ganske stilig jeg! Det er så gøy å sy barneklær - mye raskere og enklere enn klær til meg selv. Så den første prinsessa som har bursdag skal få den i gave. Håper bare den passer :)

Her står en porsjon med knekkebrød i ovnen og mannen står på vaskerommet og borrer. En deilig lørdag! Håper du får en god helg:)

5 kommentarer:

  1. Redesign kunne kanskje være nye klær av gamle klær. Klippebilder laget av gamle ukeblader. Støpe lys av gamle lys rester.... skulpturer av alt mulig rart....
    Kjempe fin kjole du har sydd, tror ikke den hadde vært like fin hvis den hadde vært ensfarga :) Bra omjustering du gjorde!

    Ha en fin lørdag
    hilsen fra Katla

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for ideer til vårdagen! Her var det flere ting vi ikke hadde tenkt på. Glimrende! :)
      Veldig kjekt at du likte kjolen!
      Fin lørdag til deg også:)

      Slett
  2. Så fine kjoler du syr. Nydelig til ei lita jente. Så enkelt og fin.

    SvarSlett
  3. Kjempesøt kjole! Dongeri sammen med romantiske stoffer er bare så flott!

    Ha en fin søndag
    Klem

    SvarSlett