torsdag 1. mars 2012

Ny romantisk bluse

I det siste har det blitt lite sying på meg. Symaskinen har måtte plasseres i skapet, da det ble litt kaldt i vinterhagen. Og da må jeg nesten pakke den bort når jeg er ferdig. Det er jo ikke så kjekt å ha symaskinen, stoff, tråder, nåler ol. flytende i stua. 
Men ferie = sytid. Og siden det er lenge siden jeg har sydd noe til meg selv, var dette noe som sto på programmet. Da vi kjøpte stoffet til sengegavlen fant jeg et lekkert, sandfarget blondestoff som jeg tenkte kunne bli en romantisk bluse.
Mønster - hva er det? Jeg er litt sløv når det gjelder slike ting. Jeg tok utgangspunkt i et par bluser jeg likte. Målte litt her og der, klippet et prøvestoff. Etter et par finjusteringer klippet jeg ut blondestoffet og sydde sammen. Jeg har aldri sydd ermer før,  så det var litt artig å prøve. Synes resultatet ble ganske bra jeg:)
Jeg har ulike varianter av blusestoff i skapet, så kanskje det blir et par bluser til før jeg pakker bort symaskinen for denne gang:)

3 kommentarer:

  1. Kjempe fin Åshild:) Kos deg i ferien:) Nyt!

    SvarSlett
  2. Utrolig fin, Åshild! Du er superflink :-) Klem Trude S.

    SvarSlett
  3. Så fin! Den må jo være nydelig på. :)

    SvarSlett