søndag 4. mars 2012

Bjørkehjerter, bryllupspynt og inspirasjon?

Tidligere i uka gikk vi til innsamling av bjørkeris. Hele bagasjerommet på bilen var stappfullt! Det skal brukes til bjørkehjerter til bryllupet. Og på fredag fikk jeg hjelp av gode venninner for å lage en ladning.
På bordene skal vi ha små bjørkehjerter. Synes det bryter fint med de søte blomstene.
 En liten ladning sier du? :)
 
Langs midtgangen skal det henge store bjørkehjerter. Alle hjertene skal pyntes med sløyfebånd eller noe slikt.
Våren er kommet - årets første klosterklokker (fra hagen!!) er satt i et lite medisinglass. Slike skal vi bruke til små blomster i bryllupet (glassene brukes til lokalbedøvelse på sykehuset). De skal stå mellom litt større dekorasjoner med norgesglass og blomster. Jeg har (alt for) mange tanker om hva jeg skal/bør ha med, men er litt usikker på hvordan det blir, sånn totalt sett. Så dersom du har tips til annet vi kan dekorere med, så sier jeg tusen takk!! Det er nemlig der jeg har minst kontroll - og derfor bruker alt for mye tankevirksomhet på.

Det har vært utrolig deilig med vinterferie. Har fått gjort mye som jeg ikke har tid til ellers. I går fikk jeg meg til og med en liten skitur sammen med gode venner. Herlig! Nå skal vinterferiens siste dag nytes til det fulle, for i morgen braker det løs..
God søndag til deg!




Oppdaterings tips: Ikke legg dem i en lukket boks!! Det gjorde jeg..Jeg tittet heldigvis nedi boksen for et par dager siden..det viser seg at alle hjertene var muglet!!! Så den som satt og lagde 35stk nye hjerter var meg..sukk! En litt enklere og nettere variant ble det også. Perfekt til minipynt på bordene :)

5 kommentarer:

  1. Veldig fine hjerter dere har laget!
    Klem :O)

    SvarSlett
  2. Dette tror jeg blir helt topp Åshild:) Jeg har sett flere som har pynta med norgesglass ol å det blir bare kjempe fint:) Gleder meg:)

    SvarSlett
  3. Så flinke dere er og så fint det blir!!!
    Blir helt imponert over disse søte hjertene!!!
    Fin ny uke til deg!
    klem:-))

    SvarSlett
  4. Å, så fine de blir - det kommer jo til å bli sååå fint da å pynte med disse :)
    God helg! Klem

    SvarSlett
  5. Hei på deg i Bergen. Her er det mye artig. Du syr du!! Ikke så flink på det, men herlig å se hva andre får til! Strikke, det er noe jeg kan få til. Lapper. Mange :-) Mormor hadde sånne tepper på alle stolene. De gjorde det vel for å bevare setetrekket mot slitasje. Men jeg skal ha et STORT teppe. Men det er noen lapper igjen som må strikkes. Genialt å bruke garnrester. Men tror det blir bra tilslutt. Takk for kommentar, og god helg til deg og dine!! Signe

    SvarSlett