fredag 24. februar 2012

Vinterferie og nye kreasjoner

Som avslutning på den interne leselystaksjonen og feiring at det snart var vinterferie hadde vi bok-karneval på jobb. Alle skulle kle seg ut som en person/skikkelse fra en bok de hadde lest selv. En herlig gjeng med søte små! :) Jeg kledde meg ut som dr.Proktor (Jo Nesbø sin barnebok) - en helsprø professor. I sekken hadde jeg med meg det beryktede prompepulveret. Og siden jeg var professor, som helt sikkert driver med ymse forsøk, tenkte jeg det var greit å gjøre et par. Hva girer vel ungene mer enn c-vitaminbomber og mentos/cola light forsøk? En deilig dag!

I går var jeg utrolig gira - hadde lyst til alt på en gang. Først lagde jeg knekkebrød, og mens de sto i ovnen ble jeg enda mer gira. Jeg lagde derfor flere par med knappeøredobber, nytt smykke og armbånd.
 
Selve smykket kjøpte jeg på panduro. Inni puttet jeg en stoffbit og limte igjen - voila!

Kjedet til smykket var alt for langt. Jeg kuttet lagde derfor litt kortere og brukte resten av lenka + en charms til å lage armbånd.
Det er lenge siden jeg har laget knappeøredobber, men nå var det på tide med et par nye. Ta en knapp, en øredobbstift fra panduro, og vips, så har du øredobber til en hver passende anledning:)

Nå er det endelig vinterferie - juhuuuu!!! Så hva skal jeg bruke den deilige ferien til? Hmmm... ;o)
God helg!

2 kommentarer:

  1. Det var Doktor Proktor du var ja! :D Du var veldig stilig!! Ha en riktig god vinterferie, Åshild :) Klem fra Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, såg du kje d på vernebrillene, professorfrakken og "motorsykkelhjelmen"?!? hihi..God vinterferie til deg og, Mari! Nyd an!

      Slett