tirsdag 14. februar 2012

Fotobok og valentines day♥

I alle år har jeg lim inn bilder i album. Da jeg var mindre - før scrapbooking greia begynte, satt jeg og ei venninne og limte inn bilder, mens vi tegnet store, fargerike overskrifter og skrev lange avhandlinger under bildene. Og før jeg begynte med mine egne bilder, var det mor som gjorde denne jobben. Noe av konfirmasjonsgaven fra mor og far var faktisk en haug med ferdige album fra jeg ble født til jeg ble konfirmert. Veldig fin gave! Så man kan si at det meste jeg har opplevd er godt dokumentert:)

Nå har det seg altså slik at jeg har blitt mektig lei hele greia. Scrapbooking er liksom ikke min ting. Klippe og lime og store overskrifter er liksom ikke så lekkert når en ikke har utviklet overskriftene siden en var 14..hehe..Nå har jeg prøvd meg på digital fotobok, som man får i bokform, rett i postkassa. Såå deilig!! Uten å være for påståelig så skal jeg aldri (bortsett fra kanskje et par spesielle anledninger slik som bryllup og, forhåpentligvis, egne barns første leveår) lime inn bilder i fotoalbum.
Hver gang jeg legger inn bilder på mac'en, sorterer jeg ut hvilke bilder jeg kunne tenke meg å ha i en fotobok. Disse legger jeg i en egen mappe. Så når året er slutt, er det bare å legge bildene fra mappa inn i programmet - og etter et par timer redigering har jeg laget fotobok for et helt år. Genialt!!
Jeg har brukt cewe fotobok fra Japan foto. Og jeg er veldig fornøyd! :) 

I dag er det romantikkens dag rundt om på kloden. Selv om vi ikke gjør så mye ut av det, synes jeg det er en fint å markere bittelitt. Så i dag jeg og mannen kose oss litt før vi stikker ut med venner for å spille curling. Jeg har aldri testet det, så jeg ser for meg mye latter og god stemning.
Etterpå skal jeg hente brudesløret mitt - spent!
Happy valentines day alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Koselig!! Jeg og bruker Japan Foto til fotobøker, rett og slett helt genialt! :) Kos deg med boka di!

    SvarSlett
  2. Så flott dette var! Kjempefint og morsomt å lage slike fotobøker. Har gjort et par slike jeg også. Lykke til med brudesløret!

    SvarSlett
  3. Sånne fotobøker lager jeg også, en for hvert år, det er helt genialt og tar jo sååå mye mindre plass enn et vanlig fotoalbum.
    God valentinesday til dere!
    Vi feirer ikke denne dagen noe spesielt, men nå har vi nettopp kommet hjem etter en skitur og skal slappe av på sofaen med en god film, manchego, honning og valnøtter, så litt ekstra kos blir det jo i kveld :)

    SvarSlett
  4. Så fint! Og ikke minst lurt å legge over bilder i egen mappe fortløpende, det er der det skorter for meg... Boka ser fin ut, skal teste ut det programmet jeg og!

    SvarSlett