fredag 17. februar 2012

Brudesko og storfint besøk

Jeg har lenge tenkt på hvilke sko jeg skal ha på meg på bryllupsdagen. Ei venninne hadde mørkerøde sko og dyprøde roser i buketten sin. Det var kjempelekkert! Jeg skal ha rosa blomster av en eller annen variant, og ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å bruke rosa sko. Så da var det ikke andre alternativer enn å lete etter hvite/ivory sko. Jeg er også av den oppfatning at det er litt bortkastet å bruke 1200kr på sko jeg skal bruke en gang. Så da jeg fant et par lekre sko i sateng på brandos slo jeg til. (gratis frakt og retur).
 Hvite sko kan jeg jo kanskje bruke en annen gang også.
På lørdag ringte jeg rundt for å finne frisør. Det var jammen ingen enkel jobb!! For det første vet jeg ikke om frisører i Stavanger, da det er 9år siden jeg bodde i byen sist (selv om jeg har fått gode tips). For det andre fikk jeg klar beskjed fra frisørene jeg ringte til: "Beklager, men der er du nok litt sent ute". What?!? Jeg ringte jo nesten 5mndr før bryllupet. Heldigvis fant jeg en frisør som jeg tror kan gjøre en bra jobb. Kommentar: "Ja, den dagen jobber ei som elsker å sette opp håret til bruder". Det lover jo bra! :)
Da er sko, slør og frisør i boks og jeg kan senke skuldrene bittebittelitt..hehe.. En annen ting som gjenstår er buketten, men den historien får du i et annet innlegg ;o)

Nå er det helg igjen (yess!!) og jeg får storfint besøk fra Stavanger. Kusina mi på snart 14år har skal endelig ta turen opp til regnbyen. Lurer på hva vi skal finne på. Hmm..Vil Vite, Akvariet, Fløien, shopping, kafé og kino...? Eller har du andre tips? Gleder meg! :)
God helg!

6 kommentarer:

  1. Nydelige sko Åshild:) Du blir nok veldi fin;) Gleder meg. Nå har jeg vinterferie og den skal jammen meg nytes. Men det blir nok enn del timer i huset og vi skal velge kjøkken ol..:) Håper å få tid til sying for det har jeg ikke gjort siden før jul,har det så travelt på jobb og er ganske sliten.. Hadde nok ikke vært like gåen hvis jeg ikke hadde barn.. Men slik er det,koselig og deilig er det og. Så da blir ikke sying prioritert.. Ha en fin helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Glede meg eg og! ;o)
      Ja, det er ikke alltid lett å få til sytid i hverdagen (særlig ikke når en må ta symaskinen inn og ut av skapet). Legg ut innlegg hvis du får sydd noe da! Nyt ferien!:)

      Slett
  2. Haha, jeg var en av de som ringte tiiiidlig! Venninna mi hadde en frisør og ble så fin til en god pris, så jeg VILLE ha henne. Men svaret jeg fikk hos frisøren var: du ringer for tidlig, vi booker ikke så langt frem i tid. Men har også hørt om folk som booker et år i forveien...

    Nydelige sko også:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha..fantastisk! Vi var visst på hver vår ende av skalaen der:) Satser på at jeg blir like fin som du var på håret;o)

      Slett
  3. Kjempelekre sko! Likte de virkelig godt! Du kommer til å bli en flott brud. Morro å få lov til å følge med på forberedelsene :)

    Masse lykke til med forberedelsene, synes 5 mnd høres ut som veldig god tid.. Men tydelig ikke hos frisørene..

    Nyt en deilig helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Så fine sko du har kjøpt!
    Jeg lånte kjolen til vårt bryllup, så tenkte jeg kunne bruke penger på skikkelige gode sko - de lovte gull om de skoene til ca tusen kroner, men jeg vet ikke helt jeg... Dyrt ble det og ikke spesielt fantastiske...

    Lykke til meg resten av planleggingen!
    God helg,
    klemღ

    SvarSlett