lørdag 28. januar 2012

Risvarmer

Hjemme hos mine foreldre har vi lenge hatt havrevarmere. Så da jeg så risvarmer hos Iris, fant jeg ut at jeg også ville prøve. Det er nemlig ikke så lett å legge varmeflaske på skuldrene når de er litt ømme. Jeg fant frem hvitt bomullsstoff, en åpnet pakke med ris og et stoff til trekk. Jeg tok ingen mål (og ingen underveisbilder), bare klippet litt på måfå og sydde uten å stryke (fyy!). Inni er det et hvitt bomullsstoff. Her har jeg sydd tre rader og en søm på tvers, slik at risen skal fordele seg. Utenpå er det et avtakbart trekk som kan vaskes.
Og vips. Risvarmer laget på 15min. Dette ble et hyrten-og-styrten-test-opplegg, men funker kjempebra! 3min i mikroen så har man en varm pose som kan legges på såre skuldre.
Slike blir det nok flere av, vel og merke med litt mer flid både på klipping, sying og utseende.  Men som Iris sier, de bør nok ikke sendes i posten da det er en del ris inni. Og særlig ikke nå som posten tar giga-priser bare en skal sende noe som er tykkere enn 2cm!! Her en dag betalte jeg faktisk 30kr for å sende 36g. Jeg var ikke klar over 2cm grensen. Jaja..

God helg! :)

5 kommentarer:

  1. Disse putene med ris i er kjempesmarte! Flott ble det med dette trekket også. :)

    SvarSlett
  2. Kjempesmart! Takk for tips og inspirasjon, denne skal jeg sy til min samboers vonde skuldre! :)

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  3. Kan man bruke hvilken som helst ristypd?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det vet jeg ikke, men jeg antar det. Jeg brukte den risen jeg hadde i skuffen (jasminris fra rema).

      Slett
  4. takketakk, kan sikkert ikke spille sås stor rolle hvilken ris man bruker... må prøve. lagde med hele hvetekorn for noen år siden, stooor suksess, men vanskelig å få tak i sånne hele korn, GENIALT med ris

    SvarSlett