mandag 12. desember 2011

Pepperkakebaker..

Når vi pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker tar en først en stekegryte og en kilo margarin...Eller kjøper ferdig pepperkakedeig på IKEA..hehe.. I år har jeg og Mr A. skaffet oss en ny tradisjon, nemlig pepperkakehus. For over en uke siden lagde vi alle delene, men denne travle førjulstiden har gjort at vi ikke har fått mekket det sammen før i går. Glasur med eggehviter og melis gjorde at det var enklere å montere og pynte. Ikke like lekkert som pepperkakehusene til den gode feen, men det fineste jeg har laget..hihi..
 "Me and you, you and me, ment to be", er en av setningene jeg og Mr A. bruker mye. Den ble skapt helt tilfeldig på en biltur. Begge visste at vi mente det, og nå når vi skal gifte oss, betyr det enda mer. Så da måtte det jo på plass på vårt første "hus" ;o)
I går "fant" jeg et koselig hjerte min mor gjemte i leiligheten da de var her forrige helg. Veldig koselig!:)
 Var det ikke søtt vel?
Hjertet skal få hedersplass på jobb:) 
Jeg er stort sett ferdige med alle julegavene. Er jo en del flere i år enn i fjor, da man kan si at det har blitt familieforøkelse til de grader det siste året, nemlig en fantastisk svigerfamilie. Den siste gaven er den vanskeligste - nemlig den til mrA. 
Er du kommet i mål?

4 kommentarer:

  1. Såå fiint:) Ja,det er virkelig koselig du har funnet mannen i ditt liv og jeg syns det var veldig kjekt og møte dere:) Her har jeg blitt dårlig i astmaen og er sykemeldt,så her tar jeg det easy. Ellers er de fleste julegavene i boks,har vel 3stk igjen. Mn mange og pakke,og skal prøve som ifjor og lage noen litt spesielle:) Ellers har jeg "sikret" jobb ut mars 2012 så det er jeg fornøyd med:) ELsker jobben min:) Hb vi snakkes om ikke lenge...:)Klem og hils din kommende mann:)

    SvarSlett
  2. Såå fint hus! Har du designet det selv? Synes det var mins like fine som alle andre hus! Ekstra fint når det representerer noe personlig :) Her baker vi ikke pepperkaker i år, men jeg merker at jeg savner den delen med pynting og hus.. ;) Kanskje det må lages en liten deig allikevel.
    Her er gavene i boks du! Veldig kos å få en herlig svigerfamilie!! Kos deg i denne søde førjulstid Åshild :)

    SvarSlett
  3. Så koselig pepperkakehus, "ordtak" og hjerte!
    Nyt førjulstiden videre :) Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefint lærerhjerte. ;) Så stilig pepperkakehus også, akkurat passe med pynt på det. :)

    SvarSlett