lørdag 5. november 2011

Flettestrikket hals

Mens jeg har ligget her syk og sett på film (og sovet), har det vært fint å kunne ta frem strikketøyet. Jeg hadde egentlig planlagt å strikke en naturfarget perlestrikket hals, men ble litt inspirert av et av de andre prosjektene jeg holder på med. Hva det er? Wait and see :) Jeg har i hvert fall lært meg fletting. Trodde det var innmari vanskelig, men det må jeg trekke tilbake. Det var faktisk ganske enkelt!
Min flette har åtte masker. Så når jeg kommer til fletta, tar jeg fire masker på en hjelpepinne foran arbeidet. Deretter strikker jeg de fire som er igjen på pinnen. Til slutt tar man de fire som er på hjelpepinnen. Voila. En flette! Men dette gjøres bare hver 12 pinne eller noe slikt. 
Mønster: Strikkedesign  No.227. Men jeg har halvert antall masker.
Synes halsen ble ganske fin jeg:) Synes du? Den finnes i epla-butikken min.
Håper du får en fin, fin helg!!

1 kommentar:

  1. Fiiin!
    Hvordan ligger du an med smykkeposene? Har du mange å lage før jul, eller kan jeg legge inn en bestilling? :)

    SvarSlett