søndag 27. november 2011

1.søndag i advent

Da er det en glede å ønske 1.søndag i advent varmt velkommen. Dagen i dag har gått i pynting her og der, julegavelaging og bollebaking. Og jeg har endelig gitt meg selv tillatelse til å høre på julemusikk.
Trollhasselen min har, utrolig nok, overlevd et år i den overfylte 1m2 store boden min. Siden forrige jul har jeg fått meg lysekrone over spisebordet, den får derfor henge i vinduet mitt. Jeg har kjøpt batteridrevet lyslenke og slipper da å tenke på stygge ledninger.Yess!
I trollhasselen henger det et helt englekor.
 Julekrybben og englene som er laget av bananblader er også kommet på plass.

Og slik ser årets adventsstake ut. Tall fra kid, en julekule og en lerkegrein.
I dag gikk jeg som sagt løs på gjærbaksten. (Burde kanskje vært julekaker, men det får komme siden). Jeg har lenge hatt problemer med bollebakingen. De har blitt flate, tørre, tunge, ja det er bare å velge. Men nå er det en glede å informere om at jeg er back in business. Så nå dufter det boller i hele leiligheten og jeg skal kose meg med boller og en god kopp kaffe. 

Håper du får en fin 1.søndag i advent.

3 kommentarer:

  1. Kjempekoselig du har pyntet!

    Hvor fikk du tak i den lyslenken på batteri?
    Er på jakt etter en selv, men finner bare med "feil lys" liksom.. enten er det for kaldt/blått eller så er det Gulaktig.. liker den varme fargen der :))

    Ha en fin uke,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  2. God morgen:)

    Så masse flott julepynt da:)
    Er en herlig tid vi går i møte nå:):)

    Ha en super fin uke hos deg:)
    Klem fra Kari

    SvarSlett
  3. Å, så koselige og stemningsfulle bilder!
    Vakker adventsstake, engel og krybbe, elsker at vi kan pynte til jul nå!!
    Ha en hyggelig kveld :)
    Klem

    SvarSlett