onsdag 5. oktober 2011

Blåmandag midt i uka..

Kanskje det blir litt feil å ha blåmandag midt i uka, finnes det noe som heter blåonsdag? Hvis ikke, så er det noe jeg innfører akkurat nå..For dagen i dag har ikke akkurat vært noe å juble for. 
Den startet ganske bra med at jeg hadde god tid om morgenen og jeg skulle, i utgangspunktet, hatt god tid til jobb. Men nei, den som bestemte seg for å stoppe i morgenrushet, takk og pris for at det var etter rundkjøringen, det var bilen min. Det var ingen forvarsel, bare bom stopp..Først trodde jeg at jeg, av en eller annen merkelig grunn, hadde kvelt motoren. Men nei, ikke søren om bilen ville starte. Så der satt jeg da, med nødblinken på og varseltrekanten ute. Bilene bare durte forbi på utsiden og på innsiden(altså på fortauet!), samtidig som de berta på meg. Ja, for de trodde vel at jeg syntes det var rasende festlig å stå der med nødlysene på midt i bakken - bare for å stå i veien liksom..hehe..
Så kom den kjekke telefonen fra verkstedet.
"Eg har en dårlig nyhet.."
"javel?" sa jeg med klumpen i halsen.

"Ja, d e registerremmen din som har røket, og vi har mistanke om at den har knust ventilene dine åg..Så i verste fall vil d koste deg 25 000kr for å fikse den.." 
"25 000?!? Jaha ja.. så du er helt sikker på at ventilene også er røket..?"
"Nei, men for å sjekke det må vi sette på ny registerreim, så d vil likevel koste deg 7000kr for at vi skal sjekke.."
For deg som ikke kan bil, slik som meg, så er registerreima en eller annen dings, som går rundt en annen dings og som regulerer et eller annet viktig noe for at motoren skal funke. Det er liksom ikke bare som et dørhåndtak eller en vindusvisker som en kan kaste dersom en blir lei..
Ja, jeg har en gammel, men meget velholdt bil. Så velholdt at farfar nærmest gikk ut og klappet den og sa godnatt. En bil om er 16år gammel og har gått under 100 000. Likevel er den ikke verd så mye i reparasjoner.
Heldigvis har jeg verdens beste kjæreste! Han har sagt at han skal prøve å mekke den. Og hvis det ikke funker, så har han ikke akkurat gjort noen skade. Bilen må jo selges som deler likevel..
Puh! Det var godt å få det ut. Og i tilfelle noen lurte. Blåmandager..kremt..onsdager kan snu de også. Nå sitter jeg her, god og mett i sofaen med et pledd, en kopp te og strikketøyet. Så da tenkte jeg at jeg skulle vise noe annet også; bjørkehjerter. Jeg surret sammen to bunter med "ungkvister". Disse bøyde jeg ned. Så bant jeg dem sammen med ståltråd. Til slutt fikk de en siste finish med noe blomsterpynt jeg kjøpte på nille for 10kr i fjor en gang. En til ytterdøra og en til kjøkkenet. Hva synes du?

7 kommentarer:

  1. Bjørkehjertene er NYDELIGE!!

    Huffa, vet hvordan det er med gammel bil med stor bruksverdi.. Krysser fingrene for at kjæresten din kan reparere, snille han :)

    Nyt kvelden og lykke til med bilen!

    Klem til deg fra Tove

    SvarSlett
  2. huff!! Det var en ordentlig blåmandag på en onsdag! Men det ble vel en fin dag til slutt. Og man vet aldri hva Mr A kan mekke frem! :)

    SvarSlett
  3. Huff nei!!
    Så kjipt! Er så kjedelig når slike ting skjer, og med bilen da, den er man liksom litt avhengig av;))
    Får håpe kjæresten din får fikset den for deg, krysser fingrene;)

    Bjørkehjertene dine var knallfine ♥

    Håper torsdagen blir fiiiin, det fortjener du nå;)

    Klem line

    SvarSlett
  4. Huff altså! Så utrolig kjedelig med bilen! Når den først skulle ta kvelden så var det jo det verst tenkelige tidspunktet rushtrafikken... ;) Håper kjæresten din er god til å mekke. Jeg husker jeg gråt mine modige tårer den gangen Den Blå Passaten skulle vrakes.
    Kjempefine bjørkehjerter! Ser knallbra ut med en sånn på ytterdøra :)
    God trøsteKLEM til deg :)

    SvarSlett
  5. Høres ut som du hadde veldig uflaks der ja!! Hadde akkurat en stor reparasjon på bilen vår vi og. Ble ikke billig. Men så er man jo så avhengig av bil også. Fårhåpe kjæresten klarer å fikse!!
    Og hjertene var nydelige!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Å, så utrolig kjedelig. Og 25 tusen da gitt!! Bil kan jammen være dyrt... Håper det blir billigst mulig for deg hvertfall da!
    Lekre bjørkehjerter, har lyst til å prøve meg på noen sånn selv, blir jo så dekorativt og fint :)
    God torsdag! Klem

    SvarSlett
  7. Takk for søte kommentarer, jenter! Mr.A er en perfekt (mekke)mann! I skrivende stund har han faktisk taua bilen til svigers og leter etter deler. Er sååå takknemlig!!

    Prøv dere på bjørkehjerter. Tidligere har jeg ikke fått det helt til, men når jeg gjorde det riktig, var det ganske enkelt :)

    SvarSlett