fredag 19. august 2011

Se min kjole..

Nå er den deilige ferien min over, og jeg er tilbake på jobb.. sukk! Ferie var fantastisk! Og en er vel egentlig aldri helt klar for å begynne igjen, i hvert fall ikke jeg. Men det gikk ganske greit når jeg først kom i gang. Heldigvis var det en kort uke, og jeg har fått helg igjen :)

Her om dagen, mens jeg fortsatt hadde sommerferie, sydde jeg meg en tunikakjolesak. Mønsteret og stoffet kjøpte jeg for 1-2år siden, men det ble lagt i skapet da jeg kom hjem fra butikken, og der har det ligget siden. Men i et *må få gjort mest mulig mens jeg har ferie* krampetak, fikk jeg satt i gang.  Da jeg kikket på mønsteret, var jeg ikke helt fornøyd med designet. Jeg ville verken ha lommer, lange eller korte ermer. I tillegg så det ut som om jeg hadde på meg en potetsekk. Det ble derfor gjort om både her og der. Ingen armer, ingen lommer, strikk i livet, nye innsnitt, større utringning og glidelås. Resultat: ingenting fikk være slik det skulle..tihi..
(Jeg har visst ikke hørt om strykejern før en fotoshoot..hehe..)
Rundt halslinningen og i livet har jeg sydd på sløyfebånd. Noen som har erfaring om det vil holde seg pent?
Mønster: Frieblonder
Stoff: stripete stoff og gammelrosa sløyfebånd fra stoff og stil.

Siden sømbysten ikke har bevegelige armer, fikk jeg den faktisk ikke på etter at alle delene var sydd sammen. Men takk til mr A. som gladelig stilte opp som fotograf :) 

Det er helg, det er fri og det skal nytes! :)
Ønsker deg som titter innom en nydelig helg!

3 kommentarer:

  1. Hei og velkommen hjem fra ferie :) Ja, det er bare såååå utrolig godt med sommer og fri ღ men på en annen måte så er det godt å komme igang med hverdagen igjen, og ekstra koselig er det når fredagen kommer og det er helg ღ Flinke du som lager så mye fint... Nå skal jeg ta meg en tur nedover her hos deg å titte litt siden jeg var innom sist :) Ønsker deg en flott helg, klem fra Mette

    PS! Bloggen min er kommet seg på facebook, koselig hvis du vil følge meg der også ღ Her kommer jeg til å legge ut når jeg har nye innlegg, men også tips til andre blogger, nettbutikker osv. Klikk HER for å komme dit :) klem igjen…

    SvarSlett
  2. Jeg syntes det ble en skikkelig søt kjole! Hmm... kanskje jeg skulle gjøre alvor av å sy en til meg selv også snart? Takk for inspirasjon!

    Vil også takk for hyggelige kommentarer jeg setter stor pris på, på bloggen min!

    SvarSlett
  3. Den ble kjempefin! Veldig bra designet ;)

    SvarSlett