onsdag 17. august 2011

Handlenett og hurra for mor

For en uke siden hadde min kjære mor bursdag. Hurra! Og hva gir man til en dame som har det meste og ikke ønsker seg noe annet enn "snille barn" og noe hjemmelaget? Vel...jeg måtte virkelig legge hodet i bløt. Helt til jeg kom på disse, kremt, lekre handlenettene hun bruker på butikken. Handlenett fra kiwi eller rema.

De er praktiske, da man kan surre dem sammen til en liten ball, men fine? Nei, det kan man ikke akkurat si at de er. Jeg tenkte derfor at hun kunne få et handlenett, et der hun kan putte lommeboka oppi på vei til butikken, slik at det ser ut som om hun har en veske, og bære varene i det på vei hjem. Lenge leve posten på sommeren. Det tok over en uke å få den frem, men nå kan jeg endelig vise den til dere. 
Mønster: Frieblonder
Stoff og for: stoff og stil. 
Det å lage handlenett er egentlig ganske enkelt. Man klipper ut to like store deler i stoff og fôr. Jeg brukte et helt stoffstykke som jeg sydde sammen i sidene. På den måten unngår man søm i bunnen, og den vil derfor tåle større belastning. Deretter puttet jeg foret nedi nettet, brettet fôrkanten over kanten og sydde fast med synlige sømmer for å gjøre det litt stilig. Nettet har to hanker slik at det skal tåle mer.

Gratulerer med dagen, mor! You're the best!

2 kommentarer:

  1. Jeg har allerede brukt det. Kjekt å få pakke i posten. Spesielt når det inneholde noe som både er nyttig og flott!! Tusen takk!

    SvarSlett
  2. Så fint det var :o) Jeg har mange sånne lekre nett fra Kiwi, men nå skal jeg sannelig lage mine egene av alt restestoffet som ligger og samler støv ;O)

    SvarSlett