onsdag 10. august 2011

Forkle med en feminin "snært"

I går hadde jeg en kjempekoselig sykveld med et par venninner. Det som startet en tidlig ettermiddag, ble til maaange timer med sying og skravling. Me like! :) 
Og når en syr er det ikke mangel på kaos i stua. Stoff, skjærebrett, linjaler, målebånd og nåler over alt. Kaos, ja, men et herlig kaos! :) 
Da jeg var på cupcakekurset tidligere i sommer, ble jeg inspirert av å se fine, søte forklær. Det var liksom ikke like mye snært over mitt velbrukte blått- og hvitstripete forkle fra ikea. Jeg måtte derfor ta saken i egne hender. Og dagen i går var en passende anledning til å sette i gang. 

 
Mønster: Frieblonder
Stoff og sløyfer: stoff og stil
 
Som jentene sa, du bør nok ikke bruke det når du lager tomatsuppe..hehe..
Vel, det er nok et forkle som ikke er velegnet for alle anledninger, men passer ypperlig til baking. Og i morgen skal jeg lage bursdagscupcakes til datteren til en kollega. Perfekt anledning for å ta det i bruk :)
Hvilket forkle har du?

Og tusen takk for en kjempekoselig kveld, jenter!
 

6 kommentarer:

  1. Så fiiint! Jeg har vært på jakt etter forklemønster lenge. Var det lett å lage mønster? Kan jeg få ditt? He he :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk! :)
    Jeg tapet fast mange A3 ark og klippet det til slik jeg ville ha det. Man tager hva man haver:) Etterpå nålet jeg det fast til stoffet og klippet ut. voila!
    Det som tok lengst tid var å faktisk få gjort noe mellom skravlinga..hihi..
    Og når du gjør det slik, får Du det akkurat som Du vil.. tres genial! ;o)

    SvarSlett
  3. Så koselig forkle!! kreativt!! Jeg har nettopp begynt å sy selv, men på langt nær så flink =) Ha en koselig onsdag! M

    SvarSlett
  4. Det ble kjempe fint.
    Men tror nok du kun skal smøre brødskiver i den lekre kreasjonen.
    Klem

    SvarSlett
  5. Så koselig med sykveld med jentene ♥
    Og så fiiint forkleet ble;))

    Klem line

    SvarSlett
  6. Såå søtt forkle, lekkert!

    Klem Minde

    SvarSlett