søndag 10. juli 2011

Gamle skatter

Min far vet at jeg er veldig glad i gamle ting, særlig ting med historie bak seg. Og hjemme på pulten er det stadig småting som ligger og venter på meg. Denne gangen har far vært hjemme hos farmor og farfar og hentet småting jeg kanskje kunne få bruk for.
Min farmor var ekspert på å samle ting i små bokser. Men på den tiden var det ikke like mange søte bokser å få tak i. Så da tar man hva man haver - slik som buljongbokser og boks til skrivemaskinbånd. Det var også slik at dersom man kasserte et klesplagg, var det viktig å ta av knappene, slik at en kunne bruke dem igjen senere. Se de fine sløyfeknappene! De tror jeg at jeg skal få brukt en gang:)
Denne nupperelleblonden er en kjær eiendel. Den er det min oldemor Bertha som har laget. Hun laget faktisk så mange nuppereller at hun solgte det i en butikk i Stavanger. Det lå også et uferdig prosjekt som muligens var farmors forsøksprosjekt. Det hadde vært veldig kjekt å fullføre det, men jeg har dessverre ingen kunnskap (eller nok tråd i riktig farge) om nuppereller.
Se den nydelige saksen, og for noen detaljer! Den tilhørte min farmor. 
Tingene skal få plass i settehyllen som jeg hadde da jeg var liten. Siden settehyllen ikke er gammel eller verdifull,  skal den etterhvert få en real makeover - sånn når jeg får lyst :)


PS. Alle følgerne mine er borte. Noen som vet hva som skjer? Help..anyone? :)

4 kommentarer:

  1. Moro med gamle ting!! Også nupereller da -det vekker gamle minner fra barndommen. Jeg hadde en gammel tante som drev med det.
    Følgerne mine er også borte! Vet ikke hva som skjer..

    SvarSlett
  2. Nå ser jeg forresten at følgerne våre er tilbake ;o) Hurra for det.

    SvarSlett
  3. Så heldig du var som fikk disse flotte tingene, nupperelleblonden og saksen var spesielt vakre og dekorative! Blogger lever sitt eget liv noen ganger...men det pleier å ordne seg etterhvert. Fortsatt god sommer til deg, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Jeg er veldig fornøyd med tingene mine! Er like spennende å sjekke på skrivebordet hver gang jeg er hjemme. Har mor eller far funnet noe kjekt til meg denne gangen? :)
    Og hurra for at følgerne er tilbake :)

    SvarSlett