torsdag 7. juli 2011

Detaljer fra badet mitt og skotthelle

Da er jeg tilbake i Bergen etter en langhelg i Stavanger. På fredag dro jeg og Mr A. på slektstreff på et leirsted rett utenfor Stavanger. En begivenhet som nesten må nevnes. Det har seg nemlig slik at slekta har et høyt rangert familiespill - skotthelle, som stammer fra en tipptipp fra 1750 eller noe slikt.  (Raskt oppsummert: Man kaster en metallhelle på en kubbe.) Og hvert slektstreff er det stor prestisje i å komme til topps i turneringen. Mr A. var med for første gang. Vi var på lag - og vant hele greia!!  Og når folket hørte at "the man" bare hadde prøvd det tre ganger før, var det ganske stor ståhei! hihi..Ganske artig synes nå jeg:)

Men når det er ferie og ingenting som skal rekkes, og det ikke gjør noe at man mister en ferje eller to på vei til Bergen, var det veldig kjekt å endelig ta turen innom Fem høns på Stord (som forøvrig også har en butikk på Randaberg). En stor butikk fylt til randen med herligheter. Det er faktisk så mye fint at en blir så overveldet at en ikke klarer å velge, og bare kjøper et par småting...sukk...
 Såpeskålen og den lille blomstervasen var et par av tingene jeg kjøpte.
 Såpedispenseren kjøpte jeg på Nille for en stund siden. Nille har faktisk ganske mange kjekke småting :)
Og på badet er det veldig greit å ha en kurv fra IKEA med kjekke blader - sånn i tilfelle..hehe..
Og slik ser det lille badet mitt ut i sin helhet. Det skal sies at jeg valgte å ikke slå sammen vaskerom og bad da jeg pusset opp. Dermed slipper jeg å vise "the real life" bak veggen..tihi..Det dekorative hjertet på døra er kjøpt på Home and comfort. Jeg drømmer forøvrig om et stort og godt bad der jeg kan få plass til både dill og dall og kjekke detaljer.

Har du (plass til) mange lekre detaljer på badet ditt?

3 kommentarer:

  1. Det er helt imponerende godt utnyttet når en tenker på hvor lite det badet er.. Fine ting du har fått kjøpt deg. Elsker 5høns og takk for at du oppgav siden for den har har jeg ikke fått med meg på nettet..:) Det var jo herligt den såpeskåla da;) Synd vi ikke fikk til og treffes denne gang,men imponerende at vi faktisk har truffes i år;) Hilsen Mariahs/slæsh

    SvarSlett
  2. Herlige detaljer på badet ditt Åshild :) Det er sånne ting jeg alltid nedprioriterer.. badet vårt er et typisk "familiebad" med plass til stellebord, vaskemaskin osv.. det er godt og funksjonelt, men stæsj blir det ikke noe av...Marie har en uro og noen badeender..;o)

    SvarSlett
  3. Kjempefine detaljer fra badet ditt :)
    Har den samme såpedispenseren fra nille pluss 2 glass til å samme serie, syns de var kjempefine jeg :)
    Har ikke et bloggifisert bad desverre, men vi planlegger å bygge litt ut så da er nytt bad et av tingene som blit prioritert :)

    Ønsker deg ei fortsatt fin helg
    Klem Mette :))

    SvarSlett