søndag 19. juni 2011

Kjole og slips

For noen år siden sydde jeg meg denne kjolen. (Har vist den et par ganger) Nå har jeg endelig gjort litt småjusteringer slik at den sitter perfekt.
Men hva i all verden gjør en med alt restestoffet? Mr A foreslo at jeg kunne sy et slips til ham, slik at vi kunne matche. Genialt! (Han har kjøpt seg ny, stilig, grå dress, så vi får se om det passer, hvis ikke kan vi bruke det en annen gang). Andre må jo gjerne lete land og strand etter et matchende slips, det trenger ikke vi :)

Men hvordan i all verden syr man et slips? Jeg fikk tak i et gammelt slips og klippet det opp for å se  hvordan dette egentlig gjøres.
Originalslipset var veldig bredt, jeg valgte derfor å klippe det smalere. Fôret som var inni brukte jeg videre, slik at stoffet ikke skulle vri seg. 
Når det gjelder slips, så er jeg ganske urutinert, så jeg oppdaget ikke før etterpå at slipset jeg hadde klippet opp var et "barneslips". (Det burde kanskje ringt en bjelle da jeg så motivet..hehe..) Snippen på baksiden er derfor en smule kort. Et lite tips til deg om du skulle prøve på det samme. Men så lenge det er på baksiden, er det ingen som ser det :)
Denne våren/sommeren er det mange som skal gifte seg - og om en uke skal jeg få være med å feire bryllup i Romania. Mr A. skal være forlover og det er broren som skal gifte seg. Og da skal vi matche! tihi..Jeg gleder meg!:)

8 kommentarer:

  1. Du e FLINK altså Åshild :) Heldige kjæresten din som får hjemmelaga slips :) Håpe alt e vel i Bergen. Kanskje me ses i Stavanger i sommer? :) Klem Silje

    SvarSlett
  2. Du er så FLINK! Jeg blir helt imponert :) Skikkelig matching på dere i bryllupet da :) Kjempeflott :)

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole og det var jo veldig smart og sy et matchende slips i det fine stoffet;)
    Romania minner bare fra tiden "let me try let me try,i don`t wanna sai goodbye"...Tog du an.. ;)Det blir sikkert tipp topp.. Du får sei ifra ke sanga som e "in" der borte då..
    Mariahs/slæsh

    SvarSlett
  4. Først må jeg bare fortelle at du fikk meg til å le høyt - helt herlig skrevet :)

    Og så må jeg si at jeg er imponert - kjolen er nyyyydelig og slipset lekkert! Dere vil matche supert! Og hva gjør det vel om slipset ikke er så langt bak, bare plunder og heft ;)

    Topp med bryllup i Romania og dere kommer til å være et nydelig par :)

    Nyt kvelden..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Hei, så kjekt at du vil være med på gi bort-lotteriet mitt! Jeg foretar trekning i kveld. Lykke til! :-D

    SvarSlett
  6. For en flott kjole, og for en god idé å lage slips! Dere kommer til å bli superfine sammen! Veldig stilig skjørt i posten under, forresten. Så flink du er! Ha en fin uke!

    SvarSlett
  7. Tusen takk for fine kommentarer! Det setter jeg stor pris på! Her har jeg jammen besøk av mange kjekke og snille mennesker! :)

    Jeg gleder meg veldig til vi skal reise (og få finstasen på). Ferie blir digg!!
    Ønsker dere en fin, fin uke!
    klem

    SvarSlett
  8. IMPONERT!! Veldig veldig stilig slips! Du er så flink! Skulle ønske jeg kunne få lurt Magne til å gå med pudderrosa slips, da skulle jeg også sydd et så vi kunne matcha i sommerens bryllup..
    God bryllups-somemr!! KLEM

    SvarSlett