torsdag 26. mai 2011

Elevakrobatene

Etter en hektisk uke på jobb, har vi endelig kommet i mål med Sirkusfinalen. Hvert eneste klasserom var fullstappet av opplevelser som; spåkoner, lirekassemenn, stylter, akrobatikk, stump, klovner og ansiktsmaling osv. Ute hadde vi rokkestokk, edderkoppnett, vanvittigløp, osv. Jeg har noen fantastiske kollegaer som har klart å snekre sammen et genialt opplegg! 
Et bilde fikk jeg tatt av det som skjedde i løpet av dagen, og det var under åpningen. Legg merke til klovnen som lener seg til basketballstativet. Han har på seg 2m høye stylter - fytti!!

Utenom åpningen, fikk jeg dessverre ikke sett noe av det som skjedde utenfor gymsalen (jeg var nemlig ansvarlig for forestillingen + lyd/lys). For et show!! Elevene imponerte stort! Elevakrobatshowet hadde klovner, flaggermus i formasjonsdans, strutsefarmen, pyramide, riverdans, diablo, balanse, enhjulingsshow osv. I tillegg var det ekstra rørende for et lærerhjerte å se hvordan elevene oppmuntret hverandre. (Selv om de ikke kjente hverandre) Store som små gav klapp på ryggen til sidemannen: "Så flink du var!"

Siden jeg var opptatt med lyd og lys, fikk jeg bare tatt bilder fra dekorasjonene vi lagde. Det ble ganske stilig..ikke sant?
 Elevene sydde vimpler som vi hang i hele ribbeveggen.
 Svarte gardiner av nervøs fløyel sammen med bånd av silkepapirblomster.
På scenen hadde vi pyntet med hvit duk av nervøs fløyel, som var festet med bånd av røde silkepapirblomster. Vi malte også store dyr (ved hjelp av overhead), som vi klippet ut og festet på bakveggen.

Nå er det Stavanger og bryllup neste. God helg!! (Utrolig digg å kunne si det på en helt vanlig torsdag..hehe..)

2 kommentarer:

  1. Så stilig det ble!! Jeg er imponert, sikker på at du er en fantastisk lærer Åshild!!

    SvarSlett