onsdag 13. april 2011

Påskeegg

I det siste har jeg vært skikkelig i påskemodus. (Enda godt det ikke er lenge til ferie) På jobb har vi nemlig klekket kyllinger. Vi fikk tre gule og to svarte kyllinger. Sååå søte!! Skulle gjerne hatt en av dem med meg hjem, men nå har de fått reise tilbake til gården de kom fra. 

Jeg er ikke den som pynter mest til påske. Det er vel to grunner til det. Jeg er ikke fan av gult (påskeliljer er selvfølgelig veldig fint!) og jeg bruker ikke være hjemme i påska. Det blir ikke gult hos meg denne påska heller, men siden jeg er i kyllingmodus, har det blitt plass til et par påskeegg.
Man tar et påskeegg fra Nille til 1kr stk. 
Deretter limte jeg linstoff på hver av delene med vanlig hvit trelim. Jeg limte også på dekorblomster (Nille). For å skjule de stygge skjøtene, knyttet jeg en blonde rundt kanten. 
Jeg ønsket også en annen variant. Her malte jeg først med acrylmaling, deretter brukte jeg decoupage og en roseserviett.

Inni dem har jeg lagt koselige lapper og litt annet snæx. Så får vi se hvem som får gleden av å åpne eggene ;o) 
 



Ps. Apropo Nille. Jeg ble fristet til å kjøpe vinduskluter på Nille etter et innlegg hos Emmeline. De var kjempegode! Enkelt og raskt. Nå når sola titter frem er det godt å ha rene vinduer - så løp og kjøp! :) 

4 kommentarer:

  1. Det var kjempe smart:) Jeg tenkte og male noen små egg og ha på treet mitt. Får se når det blir,påsken er jo her snart..

    SvarSlett
  2. Så fine de ble! Kreativt:) god påske!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, jenter! God påske til dere også!:) Klem

    SvarSlett