lørdag 9. april 2011

Husmortips

Det er lørdag og husvasken er overstått. Det er kanskje noe av det kjedeligste jeg vet om. Baking anytime. Rydding og vasking - blæh! Jeg bytter faktisk heller dekk på bilen. Bare synd at bytting av dekk skjer to ganger i året og husvasken skjer minst en gang i uka. Vel..det er i hvert fall det jeg ønsker at andre skal tro.. ;o)  
Husmor-skolen.blogspot.com
Siden husvasken er en del av det å ha det pent rundt seg (altså en del av interiørgreia), tenkte jeg at jeg skulle dele et tips. Og ikke hvilket som helst tips, men et tips, som i følge venninna mi, er det beste husmortipset hun har hørt. Og jeg er enig. 
Tipset er som følger: Skaff deg hushjelp. Ikke en vanlig hushjelp, men ei som alltid er til stede, ei som rer opp senga, tar oppvasken, støvsuger, vasker og tørker støv. Min hushjelp har faktisk lovet at dersom det er pent vær neste lørdag, så skal hun ta vinduene også. Alt for en skarve hundrings. (tipset fant jeg her) Og det beste, det funker glimrende! 
For hver vask legger jeg 100kr i en boks. Og de skal brukes til akkurat det jeg har lyst til. Så nja...la oss se...om ca 60 uker er jeg på vei til syden, noen som vil være med? ;o) 

1 kommentar:

  1. Herlighet så LURT! :) Denne ideen må jeg bare stjele! Selvfølgelig blir jobben morsommere når man får betalt for det! :)
    God søndag! Klemklem

    SvarSlett