onsdag 23. mars 2011

Nytt kjøkkenbord

Da jeg flyttet inn i leiligheten, fikk jeg et par gamle kjøkkenstoler (som egentlig skulle til Fretex) fra mine foreldre. En grei startpakke til kjøkkenet. Disse stolene var sjøgrønne (grøss!). Jeg klarte å ta et strøk med maling før jeg ble lei. Og da jeg fikk besøk og trengte flere stoler kom den, uheldigvis, inn i varmen, og har aldri kommet seg ut for den siste finishen. Jeg gadd rett og slett ikke. Og slik har det vært siden i sommer..uff, uff! 

I juleferien surfet jeg rundt på finn.no, for å se om det er noe kjekt jeg vil ha. Da fant jeg et pent kjøkkebord med tilhørende stoler i Stavanger. Det har stått på barnerommet mitt helt til jeg hadde anledning til å ta en tur hjem. Bordet er ikke gammelt eller noe slikt, men jeg syntes det var så søtt med de små skuffene. Den forrige eieren hadde akkurat malt det grått, men det var en fargenyanse som akkurat ikke passet inn hos meg. Jeg har derfor gått til angrep med malerkosten og ny maling. Det var best å gjøre alt på en gang, slik at jeg ikke risikerte å gjøre samme tabben en gang til. Jeg glemte selvfølgelig å ta før-bilder, men slik ser det ut nå :)

Skuffene har fått nye knotter. På baksiden av bordet er det også to skuffer. Alltid greit med litt ekstra lagringsplass.
Stolene hadde opprinnelig et naturhvitt flekkete trekk, så de har jeg trukket om. Jeg hadde rester igjen etter at jeg lagde sengegavlen, og det passet perfekt :)

Så dagens tips er nok å besøke min gode venn Finn og se mulighetene, ikke begrensningene :) Og har man først begynt å male, er det greit å bli ferdig..hehe..
 

3 kommentarer:

  1. Å du for et fint kjøkken bord med stoler og alt.. Det var skikkelig flott..

    SvarSlett
  2. Dette var lekkert! Både bordet (med skuffene, kjempesøte!) og stolene var utrolig flotte! Finn er genialt. God helg :) Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Takk for koselige kommentarer, Maria og Bekka! :) Jeg er veldig fornøyd selv også. God helg til dere!

    SvarSlett