søndag 27. mars 2011

Bryllupsplanlegging

For at det ikke skal være noen tvil, det er ikke mitt eget det er snakk om, men bryllupet til ei av mine beste venninner. Og jeg har æren av å være forlover. Noen planlegger bryllupet sitt ned til minste detalj, og det gjør jammen denne jenta også, ingenting skal være overlatt til tilfeldighetene. Og når en planlegger er det derfor viktig at til og med hver minste minidetalj er riktig. Invitasjonene er kort som de har sydd sammen på symaskin.

En annen viktig detalj er serviettene. For en liten stund siden kom den andre forloveren på besøk til Bergen - da hadde hun med seg ca80 ferdig klipte servietter. Det som gjensto var syingen, og det ble min jobb. 

I dag har jeg altså hatt storproduksjon. Jeg fikk bare strøket halvparten, for jeg hadde ikke nok nåler. Nå skal jeg bare pløye igjennom dem på symaskinen, før neste økt starter. 
Men det er ikke bare serviettene som skal være riktige i dette bryllupet.  Venninna mi er nemlig hektet på 50-tallet og de har derfor valgt dette som tema. Så gjestene skal helst komme i antrekk tilpasset temaet. Om ikke annet et par hansker eller en hatt for mannfolka. (Noen som har noen lekre hansker til låns?) Forloverne skal ha spesialdesignede kjoler. Min er foreløpig under produksjon, men dere får se den når den ankommer i posten. Og forhåpentligvis passer den perfekt :) 

Jeg gleder meg til bryllupet! Gleder meg til den store dagen der venninna mi endelig får si ja til sin utkårede :) 

3 kommentarer:

  1. Så gøy!! Legg gjerne ut bilder av serviettene når de er ferdig - kanskje jeg får noen ideer? Det er gøy å planlegge altså:)

    Si ifra om du kan legge ut flere vbilder av innbydelsene og;)

    SvarSlett
  2. Så morsomt, artig å planlegge :) Kult tema de har valgt! Blir nok bra :)

    SvarSlett
  3. Du er jammen ei flittig syerske:) Heldig hu venninna di! Og artig tema. Lykke til, det blir sikkert superbra!

    SvarSlett