mandag 7. februar 2011

Tunikamuffins

Da min mor var på besøk, kjøpte jeg stoff til å lage en tunika. Vi mikset og trikset litt med et mønster, men det var noe som ikke stemte helt. Min mor satte bla. tunikaen fast mens hun tok den over hodet, noe som resulterte i totalt latterkrampe. Jeg måtte derfor vente med å gjøre den ferdig til jeg fikk sømbysten. I dag prøvde jeg å sette nåler. Det var helt greit å få på plass nålene, men å få tunikaen av sømbysten var et annet prosjekt. Konklusjon: jeg trenger glidelås. Tunikaprosjektet blir derfor atter en gang lagt på hylla. 
Jeg tenkte også å vise et annet prosjekt jeg prøvde meg på til bursdagsfesten forrige helg. Du har sikkert sett det før, men sannsynligvis ikke i Frieblonderstil. Nemlig muffinsbukett. 
Det ser i grunnen ganske stilig ut, selv om jeg har sett mye bedre varianter. (som du finner her). Men om du får lyst til å teste denne varianten har jeg et par tips: 
1. Kjøp tannstikkere uten smak.
2. Legg muffinsen på rist etter at de er ferdig stekt, så slipper du at de blir alt for myke i bunnen. (Da blir det, forhåpentligvis, lettere å feste dem på tannstikkeren. 
3. Selv om du muligens tror det er lettere å holde muffinsen i hånden når du spruter på toppingen, kan jeg love deg at det blir mye griseri og ødeleggelser når du skal feste dem på isoporkula. Sprut derfor toppingen på til slutt.
4. Husk å informere gjestene om at det kan være lurt å forsyne seg fra flere sider. Hvis ikke kan det ende med et hylende publikum og at alle muffinsene ligger pladask i is og blåbærpai på et fat. Ja, sånn i tilfelle du er like (lite) smart som meg..hehe..
I dag har jeg brukt ettermiddagen på å prøve å lage en danser til en foreldresamling vi skal ha etter vinterferien. Michael Jacksons "Bad" til gutta og Fly with me (Lenas sång) til jentene. Tror ikke jeg, eller kollegaene mine, er klar over hvor (lite) lurt det var at akkurat jeg fikk den oppgaven. Jeg har aldri tatt danseundervisning og jeg er heller ingen danseløve. Har heldigvis en meget god rocketrampefot, som jeg håper kan bidra med litt inspirasjon.. hihi..Det er ikke så lett å være en person og lage en dans som skal passe til 11-12stk. Puh! Wish me luck!

6 kommentarer:

  1. Stiligt Åshild:) Kreativt med de muffinsene.. Lykke t me dansingen,eg tror du klare d godt eg

    SvarSlett
  2. Så stilig muffinsbukett - jeg har aldri sett en sånn før så syns dette var skikkelig kreativt og morsomt!
    Lykke til med danseundervisningen, hehe, det blir nok bra til slutt :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Nå har jeg hatt litt mer tid til å lese i bloggen din. Så mye fint du lager. Klær og greier. Flinkis.
    Muffinsbukett var jo morsom. Ramler ikke den lett ned? Delikat da.
    God natt fra nattsurferen

    SvarSlett
  4. Hei, fant bloggen din via en annen blogg, og tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor... Likte meg veldig godt her, mye fint og variert :) La meg også til som følger... Stilig muffinsbukett ♥ Ha en flott kveld videre, klem fra Mette

    SvarSlett
  5. Hvor er det du har fått tak i sømbysten, Åshild?
    Må også si at det er en trivelig blogg du har, og så er du så kreativ :-)

    SvarSlett
  6. Her har jeg visst vært litt treg med å svare. Beklager!
    Jo, muffinsbuketten kan ramle ganske lett, særlig når en gjør samme feilen som hos meg - at alle forsyner seg fra samme side..hehe..Hvis ikke, tror jeg det hadde gått fint :)
    Ingveig: Jeg har kjøpt sømbysten min på "stoff og stil".

    SvarSlett