lørdag 29. januar 2011

Tøydukke Anna

Da jeg fikk sømbyste til jul, sto det hilsen Anna på kortet. Etter det har jeg til stadighet gått og nynnet på sangen om Tøydukke Anna. Problemet har vært at jeg ikke husker sangen. Jeg har derfor nynnet min egen tekst.

Tøydukke Anna, hun er på plass. 
Tøydukke Anna hun kan gi gass
nå kan hun sy kjoler i fleng
med skråbånd, blonder, roser og litt blå sateng.
Filmfront.no
Jeg kan ikke akkurat skryte på meg at jeg har veldig god fantasi eller rimeegenskaper. De fleste gangene jeg har prøvd å lage sanger eller rim, har vi ligget flate av latter. Jeg er nemlig en mester på såkalte nødrim..Men det verset ble jo ikke så verst..hehe..

I det siste har dagene og helgene flydd av gårde, og jeg kan nesten ikke forstå hvor tiden blir av. Forrige helg hadde jeg besøk av min mor. Vi hadde en kjempekoselig jentehelg! Sying og Stoff og stil sto selvfølgelig på programmet. Denne helgen har jeg besøk av ei venninne fra Oslo. Stoff og stil sto igjen på listen over helgens gjøremål. Og nå har jeg endelig fått kjøpt meg sømbyste.Hurra!
Denne kjolen sydde jeg for to år siden. Den trenger litt småjusteringer, men det har vært alt for vanskelig uten sømbyste. Men nå kan det endelig gjøres :)

For en fantastisk herlig helg! Vi har skravlet, spist, sett film, spist, skravlet og skravlet igjen. Kanskje vi finner frem symaskinen etter hvert også. Og i kveld kommer det en gjeng med jenter. Jeg elsker jentehelger!:)

Ønsker deg en fin helg!

6 kommentarer:

  1. For en koselig blogg, og jeg kan absolutt si at jeg liker din stil veldig godt;) Kjente jeg ble inspirert til å ta frem symaskinen! Ha en god helg!
    -Synnøve

    SvarSlett
  2. Jentehelger er gøy - og så koselig å sitte sammen og sy i tillegg! Kjolen du har laget er rålekker og kan tenke meg jobben blir lettere med en fin sømbyste på plass ja.
    Ha en fin søndag :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  3. Wow - fantastisk kjole!! Er veldig imponert!! Høres ut som veldig koselige helger:)

    SvarSlett
  4. For en lekker kjole. Jeg er imponert!
    Du har mange evner du :-)
    Heia til Åshild

    SvarSlett
  5. den kjolen så heeelt fantastisk ut, Åshild!

    SvarSlett
  6. Takk folkens! Er veldig kjekt når en blir fornøyd med det man lager :)

    SvarSlett